به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۹۹

تاجزاده به توقف پرونده شکایت خاتمی علیه نقدی با دستور رهبری اعتراض کرد

 

مصطفی تاجزاده سیاستمدار اصلاح‌طلب با اشاره به شکایت محمد خاتمی رئیس‌جمهوری سابق ایران علیه محمدرضا نقدی از اعضای سپاه پاسداران، توقف این پرونده شکایت را به دستور رهبر ایران دانست و به آن اعتراض کرد. محمد خاتمی رئیس‌جمهوری سابق ایران چند سال پیش علیه محمدرضا نقدی از اعضای سپاه پاسداران، به علت تهمت‌هایی که در رسانه‌ها مطرح کرده بود، شکایت کرد. مصطفی تاجزاده با اشاره به این شکایت در توئیتر نوشت که این پرونده متوقف شده و علت آن دستور رهبری بوده که خواستار عدم احضار این عضو سپاه پاسداران به دادگاه شده است.

او در این باره نوشت: «یعنی ملت ایران نظام 2500 ساله سلطنتی را سرنگون و جمهوری تاسیس کرد که در آن یک نظامی بتواند هر دروغ و تهمت و یاوه‌ای را نثار شهروندی کند که دوبار رای بیش از 20 میلیون ایرانی را کسب کرد؟ دادگاه هم نتواند او را احضار کند، چون رهبر مخالف است؟ پرونده هم بسته شود؟ همین؟»

شکایت خاتمی علیه عضو سپاه پاسداران وقتی آغاز شد که محمدرضا نقدی در سال 2017 طی مصاحبه‌ای با روزنامه شرق ادعا کرد که خاتمی از یک مقام عالی‌رتبه در یکی از کشورهای عربی برای کارهای سیاسی خود پول گرفته است که خبرنگار به سردار نقدی در همان مصاحبه می‌گوید که این مسئله تکذیب شده است اما سردار نقدی پاسخ می‌دهد که من را محاکمه کنید و من آنجا جواب می‌دهم.

اما محمد انجام و رضا باقری، وکلای محمد خاتمی با تشریح روند شکایت از سردار نقدی و بی‌نتیجه ماندن پرونده تا این لحظه به رسانه‌ها اعلام کردند که درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری و اعاده دادرسی و نقض قرار صادره را ارائه خواهند داد.

پایگاه خبری جماران نیز 3 اوت 2020 در این باره گزارش داد که وکلای محمد خاتمی گفته‌اند که سردار نقدی در لایحه دفاعیه خود، چندین برابر مصاحبه با روزنامه شرق به خاتمی تهمت زده و توهین کرده است و در خصوص این ادعاهای جدید هم به زودی شکایتی را مطرح خواهند کرد.

العربیه