به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۱۸، ۱۳۹۸

بازداشت ۴ ساعته سپیده قلیان در فرودگاه اهواز

 برای ممانعت از شهادت او در دادگاه اسماعیل بخشی
به گفته منایع کارگری، «سپیده قلیان» امروز سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸به مدت چهار ساعت در فرودگاه اهواز به گروگان گرفته شد تا نتواند در دادگاه به نفع «اسماعیل بخشی»، فعال کارگری و علیه ادعای وزیر اطلاعات شهادت دهد.

این فعال مدنی حین بازگشت از تهران و در فرودگاه اهواز، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت چهار ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.
سپیده قلیان قرار بود به عنوان شاهد شکنجه اسماعیل بخشی، در شعبه ۱۲ دادیاری اهواز حاضر شود و بر صحت ادعای شکنجه اسماعیل بخشی در جریان بازجویی در اطلاعات شهادت بدهد.
جلسه بازپرسی، بابت شکایت وزیر اطلاعات از اسماعیل بخشی برگزار شده بود. وزیر اطلاعات ادعا کرده که اسماعیل بخشی شکنجه نشده و به همین علت، با طرح این ادعا که شکنجه شده، «نشر اکاذیب» کرده است.
«فرزانه زیلایی»، وکیل اسماعیل بخشی از دادیاری خواسته بود شهود لسماعیل بخشی برای ادای شهادت در مورد صحت ادعای شکنجه احضار شوند. یکی از این شهود، سپیده قلیان بود که پیش‌تر هم با انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی، بر شکنجه شدن اسماعیل بخشی شهادت داده بود. نیروهای امنیتی امروز سه‌شنبه با گروگان گرفتن سپیده قلیان در فرودگاه اهواز، مانع حضور او در دادگاه شدند و این فعال حقوق کارگران نتوانست برای ادای شهادت در دادگاه حاضر شود.

ایران وایر