به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۱۴، ۱۳۹۸

تشییع جنازه قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق

حضور شخصیت‌های عراقی در مراسم تشییع قاسم سلیمانی در عراق
 تشییع پیکرهای حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی در کاظمین 

مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی و دیگر کشته‌شدگان همراهش، روز شنبه با حضور شماری از مقام‌های ارشد عراقی، از جمله عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور، در شهر کاظمین برگذار شد.

به گفته ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، قرار است پس از برگذاری مراسمی در بغداد، اجساد قاسم سلیمانی و چهار تن از همراهانش به ایران منتقل شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند قرار است تشییع جنازه قاسم سلیمانی از روز یکشنبه در شهرهای اهواز، مشهد، تهران و کرمان برگذار شود. به گزارش رسانه‌های ایران، مدارس و ادارات این شهرها همزمان با تشییع جنازه تعطیل اعلام شده‌اند.

در حمله هوایی آمریکا جمعاً ده نفر کشته شدند که پنج نفر از جمله قاسم سلیمانی، ایرانی و پنج نفر دیگر از جمله ابومهدی المهندس، معاون نیروهای حشد الشعبی، عراقی بودند.


لحظه حمل پیکر سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان اش در بغداد

حضور شخصیت‌های عراقی در مراسم تشییع قاسم سلیمانی در عراق
خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تصویری از حضور عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در مراسم تشییع قاسم سلیمانی منتشر کرده است.
خبرگزاری فرانسه از عراق گزارش داد هزاران نفر از شهروندان عراق و تعدادی از مقامات بلندپایه دولتی و پارلمانی عراق در مراسم تشییع قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی شرکت کردند. قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، روز جمعه سوم ژانویه، در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی، در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

مراسم تشییع قاسم سلیمانی، قرار است، در چندین مرحله انجام شود. این مراسم، از صبح شنبه ۴ ژانویه/ ۱۴ دی، از شهر کاظمین در عراق آغاز و پس از آن در بغداد ادامه یافت.

قرار است مراسم تشییع قاسم سلیمانی در نقاط مختلفی در ایران از جمله در شهرهای اهواز، کرمان و مشهد برگذار شود.

ساعاتی پس از حمله پهپادی آمریکا به کاروان قاسم سلیمانی و همراهانش، ائتلاف جهانی علیه تروریسم به رهبری ایالات متحده آمریکا از کاهش عملیات این ائتلاف و تشدید تدابیر امنیتی در پایگاه‌های ائتلاف ضدداعش در عراق خبر داد.

یک روز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در حمله آمریکا در عراق، خبرگزاری‌های ایران از افزایش نرخ ارزهای خارجی گزارش می‌دهند.

به گزارش ایلنا، نرخ دلار با افزایش ۴۳۰ تومانی، روز شنبه  ۱۴ دی، به حدود ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

بهای نفت هم که بلافاصله پس از اعلام خبر کشته شدن قاسم سلیمانی به حدود بشکه‌ای ۸۰ دلار افزایش یافته بود، روز جمعه در بازارهای جهانی با افزایش حدود سه و نیم درصدی به حدود ۶۸ دلار در هر بشکه رسید.