به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۲۴، ۱۳۹۸

"آمریکا در کشتن یک فرمانده سپاه قدس در یمن ناکام ماند"

عبدالرضا شهلایی، یکی از فرماندهان سپاه قدس
بنا به گزارش "واشینگتن پست" ارتش آمریکا قصد داشت همزمان با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس در یمن را نیز به قتل برساند. این اقدام اما به شکست انجامید و رسانه‌ای نشد. 


رسانه‌های ایالات متحده گزارش داده‌اند که ارتش آمریکا قصد داشته همزمان با حمله پهپادی که در بغداد به کشته شدن سردار قاسم سلیمانی منجر شد، یک فرمانده دیگر ایرانی را در یمن به قتل برساند، اما این تلاش نافرجام بوده است.

این خبر را نخست "واشینگتن پست" با استناد به گفته‌های چهار مسئولی که نام آنها برده نشده، منتشر کرد. گزارش را خبرگزاری سی‌ان‌ان CNN، با تکیه بر اظهارات دو مقام دیگر تأیید کرد.

به نوشته "واشینگتن پست" قرار بوده که عبدالرضا شهلایی، یکی از فرماندهان سپاه قدس، طی عملیاتی محرمانه در یمن کشته شود. گفته می‌شود که سردار شهلایی، مسئول امور مالی سپاه قدس است.

به گفته "واشینگتن پست" سوءقصد به شهلایی همزمان با ترور قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی شده بود. گفته می‌شود از آنجا که این عملیات به نتیجه نرسید، ارتش آمریکا از اعلان آن خودداری کرد.

نقشه ترور شهلایی از سوی مقام‌های آمریکایی تفسیر یا تأیید نشده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که درباره نقشه قتل شهلایی حاضر به توضیح نشد، در برابر سی‌ان‌ان تأیید کرد که یمن از دیرباز به "پناهگاهی برای تروریست‌ها و سایر دشمنان ایالات متحده" تبدیل شده است.

دویچه وله فارسی