به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۰۱، ۱۴۰۰

اپلیکیشن دونالد ترامپ به‌زودی آغاز‌ به‌ کار می‌کند

حساب‌های کاربری‌ ترامپ پیشتر در شبکه‌های اجتماعی با داشتن نزدیک به 89 میلیون دنبال‌کننده در توییتر، 35 میلیون در فیس‌بوک و 24 میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام مسدود شد

«تروث سوشال»، پروژه رسانه‌های اجتماعی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، قرار است فردا دوشنبه 21 فوریه در «اپ استور اپل» آغاز به کار کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مدیر اجرایی در «اپ استور» گفته که قرار است، اپلیکیشن ترامپ به‌زودی آغاز به‌ کار کند. او گفت راه‌اندازی این پروژه می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به رسانه‌های اجتماعی باشد.

این پروژه، حضور مجدد ترامپ را در رسانه‌های اجتماعی پس از گذشت بیش از یک سال از ممنوعیت از سوی «توئیتر»، «فیس‌بوک» و «یوتیوب»، میسر خواهد کرد.

در پی حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 شبکه‌های رسانه‌ای اجتماعی، تمام حساب‌های شخصی او را به اتهام «تحریک به خشونت» مسدود کردند.

هدف تروث سوشال
گروه «رسانه و فناوری» ترامپ به ریاست دوین نونز، نماینده سابق جمهوری‌خواه، به گروهی از شرکت‌های فناوری روبه رشد می‌پیوندد که خود را به‌عنوان قهرمانان آزادی بیان معرفی می‌کنند و امیدوارند کاربرانی را که احساس می‌کنند ابراز نظراتشان در پلتفرم‌‎های دیگر به گونه‌ای منع شده است، به خود جلب و جذب کنند.

ترامپ چند روز پیش اولین پیام خود را در شبکه اجتماعی تروث سوشال که شباهت زیادی به توییتر دارد، منتشر کرد و این سایت را با این جمله راه‌اندازی کرد: «آماده باش... به‌زودی رئیس‌جمهوری مورد علاقه‌ات تو را خواهد دید».

او پیش از مسدود شدن حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی، نزدیک به 89 میلیون دنبال‌کننده در توییتر، 35 میلیون در فیس‌بوک و 24 میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام داشت.

دو هفته پیش، ترامپ گفت که کاهش تعداد کاربران فیس‌بوک به‌دلیل تمایل آنها برای پیوستن به پلتفرم شبکه اجتماعی جدید اوست.

او در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی خود، لیز هرینگتون منتشر شد، گفت: «این بدان معناست که مردم از اخبار جعلی و سوءاستفاده، به‌ویژه فریب‌های سیاسی خسته شده‌اند».

العربیه