به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۸۹

نامه سرگشاده
نهضت مقاومت ملی ايران
به دبیر کل سازمان ملل متحد
کشور ایران یکی از ۵۰ کشور نخستین است که در سال ١۹۴۵ سازمان ملل متحد را برای حفاظت از کرامت انسانی و صلح جهانی پایه گذاشته اند. سزاوار نیست که تریبون های این سازمان در اختیار کسانی قرار گیرد که به هیچیک از این معیار ها باور ندارند. آقای احمدی نژاد از طرف مردم ایران مشروعیت نداشته و بنابراین نمیتواند پیام آنان را به گوش جهانیان برساند.
عالی جناب بان کی- مون دبیر کل سازمان ملل متحد
انتخاب اقای احمدی نژاد بعنوان ریُیس جمهور نظام جمهوری اسلامی در ۲۲ خرداد ١۳۸۸ مطابق ۱۲ جون ۲۰۰۹ با چنان تقلبات وسیعی همراه بود که مردم ایران از آن پس نام کودتا بر آن نهاده اند، میلیون ها ایرانی در اعتراض بدان تقلب وسیع بخیابان ها آمدند، و حتما جناب عالی ازطریق انعکاس آن در مطبوعات جهانی در آن زمان نسبت به آن آگاهی یافته اید.این اعتراضات وسیع و آرام که اقشار مختلف مردم ایران در آن شرکت نمودند توسط چماقداران حکومتی (لباس شخصی) و نیروهای انتظامی رژیم بسیجی و سپاهی بشدت سر کوب گردید. در این سرکوبی تعدادی از زنان و مردان جوان ایرانی، که اکثرآ از جوانان بودند، بقتل رسیدند. جوانان معترض به انتخابات به زندانها افتادند، زندان هایی با شرایطی غیر انسانی که بعنوان نمونه و جهت اطلاع جنابعالی به وضعیت حاکم بر یکی از آنها بنام زندان کهریزک، که به "ابو غریب ایران" معروف گردید است، به نقل ازپیام یکی از بازماندگان آن به مقاله منتشره در تارنمای "جهان نیوز ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ اشاره میکنیم:
" نمیدونم انتشار این نوع مقالات محافظ کارانه چه دردی میتونه از ۱۶۲ نفری که بیگناه به این جهنم منتقل شدن دوا کنه. فقط چند لحظه چشماتون رو ببندید و ببینید میتونید تصور کنید ۱۷۰ نفر چطوری توی ۶۰ متر مربع بدون هیچ امکاناتی ۵ روز مرگ رو به چشم دیدن. میتونید تصور کنید که سه تا از دوستاتون جلوی چشمتون ۵ روز با مرگ سرو کله بزنن و آخرش هم کم بیارن و جلوی چشماتون بمیرن؟ اگه تونستید تصور کنید میفهمید که من و بقیه اونایی که بهمون میگن اغتشاشگر اونجا چی کشیدیم. ولی نمیتونید!"
آنچه پس از آن از تجاوز های جنسی و شکنجه های جسمی و روانی وحشتناک از طرف نیروهای تحت نظارت دولت آقای احمدی نژاد بر زندانیان اعمال میگردید، و تاکنون افشا گردیده است، همگی اعمالی هستند که می توان نام جنایت علیه بشریت بر آن نهاد. از زمان "انتخاب" آقای احمدی نژاد فشار و اختناق بر مخالفین او روز بروز افزایش یافته است، رقبای انتخاباتی آنروز ایشان، آقایان موسوی و کروبی امروزه عملا در خانه های خود محبوسند، منازل و حتی مساجد مراجع عالیرتبه مذهبی مردم و حتی مساجد مرتبا از طرف چمافداران منتسب به رژیم مورد حمله و تجاوز قرار میگیرند، روز نامه نگاران، روشنفکران، و فعالین سیاسی ایران یا در زندانهای رژیم حاکم بر ایران بسر میبرند و یا مجبور به ترک وطن گردیده اند. خلاصه اینکه کشوری که آقای احمدی نژاد بنام رییس جمهور آن میخواهد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صحبت کند، توسط نظامی که احمدی نژاد را بعنوان ریاست جمهوری آن منصوب کرده است به زندان بزرگی برای مردم آن تبدیل گشته است.
عالی جناب
آقای احمدی نژاد اعلام کرده است که خواهان نابودی اسرائیل است، او با ارائه ی نظریاتی در ضدیت با یهودیان و انکار هولوکاست از یکطرف، و تقویت نیروهای افراطی منطقه نه تنها کمکی به بر قراری صلح در منطقه نمیکند بلکه دائمأ مشغول آتش افروزی است. ما بنا به سنت نیروهای دموکرات و ملی ایران که همواره مدافع حقوق قانونی ملت فلسطین بوده اند اعلام میکنیم که استیفای حقوق ملت فلسطین مشروط به پیدا کردن یک راه حل صلح آمیز دائمی است، که از طریق نمایندگان قانونی ملت فلسطین دنبال میگردد، و آنچه که آقای احمدی نژاد در این باره اعلام نموده و خواهد کرد نظر مردم ایران نیست.
ما بر این نظریم که مردم ایران حق دارند در چارچوب دموکراسی درباره ی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای با توجه به تعهدات بین المللی ایران تصمیم بگیرند. در عین حال ساخت هرگونه سلاح اتمی را محکوم می نمایند، چه براین عقیده اند که تولید سلاح اتمی از طرف هر کشوری در منطقه به نگرانی سایر کشورها درباره ی امنیت خویش منجر گردیده بعدم ثبات هر چه بیشتر منطقه کمک میکند. ما بر این عقیده ایم که منافع کشور ایران ایجاب میکند که دولت ایران با قبول قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد ودر چار چوب مذاکرات ۱+۵ راه حل مناسبی را که در بر گیرنده حقوق ثا قانونی ملتمان باشد برای مساُله هسته ای پیدا نموده و از هر گونه حمله احتمالی به خاک کشور و ادامه تحریم های مخرب برای اقتصاد ما جلو گیری نماید.
عالیجناب
کشور ایران یکی از ۵۰ کشور نخستین است که در سال ١۹۴۵ سازمان ملل متحد را برای حفاظت از کرامت انسانی و صلح جهانی پایه گذاشته اند. سزاوار نیست که تریبون های این سازمان در اختیار کسانی قرار گیرد که به هیچیک از این معیار ها باور ندارند. آقای احمدی نژاد از طرف مردم ایران مشروعیت نداشته و بنابراین نمیتواند پیام آنان را به گوش جهانیان برساند. پیام مردم ایران به جهانیان پیام صلح و دوستی با همه ملت هاست. ما امیدواریم که در آینده نه چندان دور توسط نمایندگان دولتی منتخب مردم ایران پیام واقعی این ملت از طریق تریبون سازمان ملل متحد به اطلاع جهانیان برسد.
با احترام
ایران هرگز نخواهد مرد
نهضت مقاومت ملی ایران
۳۰ مرداد ١۳۸۹ برابر ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰