به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۹

وکیل سکینه محمدی،
گفته های محمود احمدی نژاد با دستگاه قضایی تناقض دارند

رم،۲۹شهریور - (آکی فارس) – جاوید هوتن کیان، وکیل سکینه محمدی آشتیانی بانوی ایرانی محکوم به سنگسار، امروز در مصاحبه ای ویژه با آژانس خبری ایتالیایی « آکی» گفته های آقای محمود احمدی نژاد به شبکه تلویزیونی «ای بی سی» مبنی بر اینکه «برای سکینه محمدی آشتیانی هیچگاه حکم سنگسار صادر نشده است» را در تناقض آشکار با حکم قوه قضاییه دانست و گفت: « از اظهارات رئیس جمهور شگفت زده هستم، چونکه مقامات قضایی به صراحت موکل اینجانب، خانم سکینه محمدی، را محکوم یه سنگسار کردند و پرونده ایشان هم اکنون در دیوان عالی کشور میباشد». هوتن کیان در ادامه گفت: «این گفته ها دوگانگی سیاسی درونی حاکمیت را نشان میدهد و شرایط را برای موکلم نگران کننده تر میکند».
وکیل سکینه محمدی در پایان از اعمال فشارماموران اطلاعات بر خودش خبر داد و گفت: «دیرور جلوی درب دفترم یک دوربین مخفی کوچک نصب کرده بودند که توانستم آن را پیدا کنم و از کار بیندازم. علاوه بر آن وزارت اطلاعات دیروز تعدادی از موکلین اینجانب را احضار کرده و از آنها اطلاعاتی درباره بنده پرسیده است. طبیعی است که فشارهای امنیتی بر من در حال افزایش میباشند».
پیش از این محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، در مصاحبه ای با با شبکه تلویزیونی «ای بی سی» گفته بود که « برای سکینه محمدی آشتیانی هیچگاه حکم سنگسار صادر نشده. خبری که در رسانه‌های امریکایی منتشر شده کاملاً جعلی است و این تاثیر همان چیزی است که متاسفانه دولتمردان آمریکائی به دنبال خبر منفی و غیرواقعی از ایران هستند»..
(آکی فارس)
ADNKRONOS INTERNATIONAL - FARSI