به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۰

رامین پرچمی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد


خبرگزاری هرانا - رامین پرچمی، بازیگر سینما و تلویزیون طی حکمی از سوی شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
اتهامات وی اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، اقدام به فیلم‌برداری و نیز اخلال در نظم عمومی عنوان شده است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این بازیگر سر‌شناس چهارشنبه هفته گذشته، ۲۴ فروردین ۹۰ به دادگاه انقلاب تهران برده شده بود. انتقال این بازیگر تحت تدابیر امنیتی انجام گرفت و رامین پرچمی با دستبند و محاسنی بلند و ظاهری نه چندان مناسب به همراه چندین مامور در دادگاه انقلاب حاضر شد. وی یک شب پیش
 از دادگاه از قرنطینهٔ اندرزگاه ۷ زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود.
رامین پرچمی، دارای مدرک کار‌شناس ارشد کارگردانی و بازیگری تئا‌تر از دانشگاه آزاد، ۲۵ بهمن سال گذشته در راهپیمایی اعتراضی مخالفان در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۲ در لاهیجان، و بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون است که فعالیت خود در عرصهٔ بازیگری را با بازی در سریال در پناه تو و فیلم سینمایی ضیافت آغاز کرد.
پرچمی علاوه بر بازیگری، کارگردان فیلم کوتاهی با عنوان راه حل بوده است. وی برای مدتی سردبیر هفته‌نامه فرهنگی هنری نقش‌آفرینان بود.