به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۶، ۱۳۹۰

         طنز، عصرایران
         جعفر محمدی


رها سازی بیمار در هشت پرده (+ آخر ماجرا)


 
پرده اول

سایت های خبری ، از رها کردن دو بیمار در جاده های اطراف تهران خبر می دهند. عصرایران ، نام بیمارستانی که این دو بیمار از آن اخراج شده اند را افشا می کند. عالم و آدم خبردار می شوند.

پرده دوم

بیمارستان مذکور ، در اولین واکنش ، ماجرا را انکار می کند: کار ما نبوده ! ما از اون آمبولانس ها نداریم . این دو بیمار را هم در عمرمان ندیده ایم اما یکی شان تا جایی که یادمان می آید اختلال حواس داشت.


در پی این موضع گیری ، یک منبع آگاه به دوستان بیمارستان مذکور می گوید: خودتان که بیشتر اختلال حواس دارید،یعنی چی که این ها رو نمی شناسیم ولی یکی شان اختلال حواس داره؟


جواب دندان شکن: این همه مسوولان سوتی می دهند ، ما هم یکیش ، کنتور که نمی اندازه!

پرده سوم

وی خبرنگار ما گفت: این عکس ها رو خوب ببینید! دوستان ما حتی برای آن دو بیمار بیسکویت هم گذاشته اند ؛لیوان یک بار مصرف هم برای رعایت بهداشت گذاشته اند ؛ آن وقت شما ما را متهم می کنید که آدم نیستیم؟! حتی عصایش را هم برنداشته ایم، می دانید مظنه عصا در بازار چنده؟ تازه مگه جای بدی رهایشان کرده ایم؟ اگر ما ریگی به کفشمان بود همان اطراف تونل توحید قِلشان می دادیم می رفتند پی کارشان ، اما این همه بنزین 700 تومانی سوزاندیم و کوبیدیم رفتیم تا مزارع جنوب تهران ، در یک محیط مصفا رهایشان کردیم ، برای خودشان حال کنند. این است جواب محبت های ما؟ بد کردیم دو بیمار فقیر را با هزینه خودمان فرستادیم پیک نیک؟ نه! بد کردیم؟!

پرده چهارم



یک مقام مسوول در این باره ضمن مشکوک خواندن این ماجرا گفت: بچه های بالا در حال بررسی موضوع هستند. من به شخصه دست های بیگانه رو در این ماجرا می بینم که خواسته اند در آستانه انتخابات - ببخشید انتخابات نه ! هنوز خیلی مونده - ... که خواسته اند در شرایط حساس کنونی ، علیه دولت خدمتگزار و طرح هدفمندی یارانه ها و مسکن مهر جوسازی کنند.

وی در تبیین ابعاد بین المللی ماجرا نیز گفت: غرب که در ماجرای قیام های مردمی در کشورهای عربی قافیه را باخته ، می کوشد با ایجاد چنین صحنه هایی ، افکار عمومی جهانیان را از لیبی و یمن و مصر و جاهای دیگر به حاشیه جاده های اطراف تهران منحرف کند.

این مقام مسوول در پایان پرسید: مگر می شود در کشور ما چنین اتفاقاتی بیفتد؟ مگر اینجا بلاد کفر است؟

پرده پنجم

سایت چی چی نیوز ، نزدیک به جریان انحرافی نفوذی اصولگرایان در خبری فوری نوشت: اعترافات تکان دهنده دو بیمار نمای جنجالی: از موساد پول گرفته بودیم


ر.ب ، یکی از این دو بیمار گفت: از مدت ها پیش با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در تماس بودم و حتی برای طی دوره عالی بیمارنمایی سه ماه را در کمپی نزدیک تل آویو سپری کردم.


ک.ج نیز با ابراز ندامت از خیانت خود در تشریح ماجرای آن روز گفت: تفنگ رو گذاشتم پشت گردن راننده و به او گفتم باید بروی نزدیک کهریزک ما رو مثل حیوان از ماشین بندازی بیرون.


سایت چی چی نیوز دعده داد که شرح تفصیلی اعترافات این دو ، به زودی منتشر می شود.


پرده ششم

یک منبع مطلع دیگر ضمن اعلام این که هنوز جاسوس بودن این دو نفر تایید نشده است گفت: در هر حال ، خدمه اورژانس و راننده ، متهمان اصلی این ماجرا هستند که باید به اشد مجازات برسند.

وی از تلاش های شبانه روزی رئیس بیمارستان برای شناسایی عوامل خطاکار این ماجرا قدردانی کرد و گفت: بلافاصله بعد از مجازات شدید راننده و خدمه ، طی مراسمی از رئیس بیمارستان و معاونان او قدردانی خواهد شد.

وی همچنین از جمع آوری امضا در مجلس شورای اسلامی خبر داد که بر اساس آن ، نمایندگان مجلس از وزیر بهداشت و درمان قدردانی خواهند کرد. به گفته وی این نامه 216 امضا خواهد داشت!

پرده هفتم

کمیته تحقیقات رهاسازی بیماران در گزارش نهایی خود اعلام کرد: چنین اتفاقی اساساً رخ نداده و عکس هایش هم فتوشاپ بوده است.

پرده هشتم

بیمارستان مذکور از عصرایران و چند سایت دیگر به اتهام اشاعه اکاذیب ، تشویش اذهان عمومی ، توهین ، افترا ، اقدام علیه امنیت ملی ، سیاه نمایی ، فحاشی ، مزاحمت برای نوامیس ، اختلاس ، آدم ربایی ، قتل و محاربه شکایت کرد.