به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۹۰

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به طرح تفکیک جنسیتی

خبرگزاری هرانا - جمعی از دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه تهران امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه در اعتراض به تفکیک جنسیتی سرویس‌های دانشگاه تهران در ایستگاه سرویس‌های این دانشگاه واقع در تقاطع خیابان طالقانی و قدس دست به تجمع اعتراض امیز زدند.
به گزارش دانشجونیوز، صد‌ها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حرکت توهین آمیز مسئولان این دانشگاه در رابطه با تفکیک جنسیتی سرویس‌های دانشگاه تهران به کوی دانشگاه روز دوشنبه ۲۹ فروردین با تجمع در محل ایستگاه این سرویس‌ها به این امر اعتراض کردند.  
از ابتدای هفتهٔ اخیر مسئولان دانشگاه و کوی دانشگاه تهران در اقدامی توهین آمیز سرویس‌های این دانشگاه را به دو دسته زنان و مردان تقسیم کرده‌اند که این امر موجب اعتراض شدید دانشجویان شده است. دانشجویان معترض امروز علاوه بر تجمع در اقدامی ابتکاری به صورت مختلط سوار سرویس‌های شدند و همین امر باعث شد که با ممانعت مسئولان حراست دانشگاه سرویس‌ها از حرکت بایستند. بعد از گذشت دقایقی از این تجمع و حرکت اعتراضی نه تنها هیچ کدام از مسئولان دانشگاه برای پاسخگویی به دانشجویان در محل تجمع حضور نیافتند بلکه در اقدامی سوال برانگیز خسروی (رئیس حراست کل دانشگاه تهران) و جوادی (رئیس حراست کل کوی دانشگاه تهران) راسا در میان دانشجویان حضور یافتند و با فیلم برداری و تهدید دانشجویان خواهان متفرق شدن آنان شدند.
این گزارشات می‌افزاید، در این زمان برخی از دانشجویان به این اقدام اعتراض کردند که با برخورد خشن این دو نفر (خسروی و جوادی) و عناصر حراستی حاضر در محل مواجه شدند که تعدادی دانشجوی پسر معترض به اتاقک نگهبانی واقع در درب قدس دانشگاه تهران منتقل شدند و همچنین کارت دانشجویی برخی از دانشجویان دختر ضبط شد.
گفته می شود، دانشجویان اعلام کرده‌اند که اگر سریعا این تفکیک جنسیتی ملغا نگردند به حرکت‌های اعتراضی خود ادامه خواهند داد.
شایان ذکر است پیش از این برخی از دانشجویان و اعضای شورای صنفی کوی دانشگاه در مذاکرات خود با مسئولان دانشگاه خواهان ملغا شدن این امر شده بودند که هیچ گونه جوابی به این خواسته داده نشده است و تنها اعلام شده این مسئله با دستور مستقیم فرهاد رهبر ریاست دانشگاه تهران انجام گرفته است.