به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۹۰

بیژن پاکزاد در گذشت
«فکر می کنم علت موفقیت من ایرانی بودنم است»

بیژن پاکزاد طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه وعطربیژن، روز پنج شنبه دچار سکته مغزی شد و روز  شنبه در بیمارستانی در لس نجلس درگذشت.

بیژن پاکزاد درباره دلیل موفقیت خود گفته است:
«فکر می کنم علت موفقیت من ایرانی بودنم است، منظورم این است که به خاطر ایرانی بودنم، یک چیزهایی از بچگی توی خون من بود که می خواستم نعره بکشم مثل شیر، شیری که شما کرده باشیدش توی قفس و نعره بکشد، این شیر می تواند متأسفانه توی باغ وحش باشد ولی در هر صورت شیر است و می غرد».

بیژن پاکزاد (زادهٔ ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در تهران) یک طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر بود.
 او معمولاً به نام بیژن شناخته می‌شود.
بیژن در سال ۱۳۵۲ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در رودئودرایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد».

چند سال پیش بیژن پاکزاد گفته بود:

«در عرض سی سال حدود چهار میلیارد دلار به اسم بیژن فروختم، چهار میلیارد دلار خیلی پول است در مقایسه با آن موقع که من هفتاد هشتاد هزار تومان پول داشتم. سالهای سال وقتی برای تحصیل وارد اروپا شدم، در آلمان فقط دویست مارک داشتم».