به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۹۰

نسرین ستوده از تجدید نظر خواهی علیه ۱۱ سال زندانش انصراف داد



نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر و زنان که از شهریور ماه ۸۹ در زندان به سر می‌برد، در آخرین ملاقاتی که با همسرش داشته اعلام کرده که طی نامه‌ای به رئیس دادگاه انقلاب از تقاضای تجدیدنظرخواهی برای پرونده‌اش انصراف داده است.

به گزارش دویچه وله، همسر نسرین ستوده می گوید: با توجه به اینکه بازجویان به او گفته‌اند که عین رای دادگاه بدوی را از دادگاه تجدیدنظر تایید خواهیم گرفت و با توجه به این که این موضوع در دادگاه اولیه صادق بوده و بازجوها توانسته بودند رای ۱۱ سالی را که قبلا گفته بودند از دادگاه بدوی بگیرند، بنابراین همسرم به این نتیجه رسیده که هر نوع تلاشی برای شکستن حکم بیهوده است و اعلام انصراف کرده است.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده هم چنین می گوید که همسرش نمی‌خواسته حکمش یک یا دو سال تقلیل یابد و بعد هم گفته شود که تجدیدنظر شده. به گفته‌ همسر این وکیل زندانی، این حکم از اساس غیرقانونی است و تنها خواسته‌ی آنها آزادی بی‌قید و شرط نسرین ستوده است.

این وکیل دادگستری به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. این حکم بر پایه اتهاماتی همچون تبایغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی و عدم رعایت حجاب اسلام صادر شد.

گفتنی است که نسرین ستوده پس از بازداشت تا کنون چندین بار دست به اعتصاب غذا هم زده است.