به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۲۶، ۱۳۹۰

  رهبران سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا:

قذافی باید برود

باراک اوباما، نیکولا سارکوزی وداوید کامرون روز جمعه پانزدهم آوریل در مقاله ای در روزنامه های فیگارو، تایمز، انترنشنل هرالد تریبون و الحیات نوشته اند عملیلت نظامی برای کنار رفتن هرچه سریعتر معمر قذافی رهبر لیبی و ایجاد یک مرحله انتقالی در این کشور باید ادامه یابد. 
رهبران سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا می گویند با باقی ماندن معمر قذافی در قدرت تصور آینده ای برای لیبی غیر ممکن است.
باراک اوباما و نیکولا سارکوزی، روسای جمهور آمریکا و فرانسه و داوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز جمعه 15 آوریل در مقاله ای در روزنامه های فیگارو، تایمز، انترنشنل هرالد تریبون و الحیات نوشته اند عملیلت نظامی برای کنار رفتن هرچه سریعتر معمر قذافی رهبر لیبی و ایجاد یک مرحله انتقالی در این کشور باید ادامه یابد.
هر سه رهبر در مقاله خود نوشته اند: " هدف آن نیست تا قذافی با زور از قدرت برکنار گردد اما با باقی ماندن وی در قدرت تصور آینده ای برای لیبی غیر ممکن است. "
باراک اوباما، نیکولا سارکوزی و داوید کامرون در ادامه نوشته اند:" غیر قابل تصور است کسی که برای کشتار مردم خود تلاش کرده است در حکومت آینده لیبی سهم داشته باشد."
رهبران آمریکا، فرانسه و بریتانیا در مقاله خود چنین ارزیابی کرده اند که سازمان ناتو و متحدین ائتلافی این سازمان، باید عملیات نظامی در لیبی را بمنظور حفاظت از غیرنظامیان و اعمال فشار بر رژیم قذافی تشدید کنند.
آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه با این حال گفته است هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا تقاضای او برای تشدید بمبارانهای هوایی بر لیبی را رد کده است.
خبرگزاری فرانسه می گوید تا کنون هیچ یک از کشور های اروپایی به تقاضای فرمانده نیروهای ناتو در اروپا برای ارسال هواپیماهای بیشتر در عملیات لیبی، پاسخ مثبت نداده است.
از جمله 28 کشور اروپایی عضو ناتو ، فقط هواپیماهای شش کشور در عملیات نظامی در لیبی شرکت دارند.