به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۹۰

حمله نظامی و کشتار مجاهدین در پایگاه اشرف 
نگرانی آمریکا از حمله نظامی نیروهای عراقی  به پایگاه مجاهدین
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آمریکا امروز از حمله نیروهای عراقی به پایگاه مجاهدین خلق در عراق بشدت ابراز نگرانی کرد و از دولت عراق خواست از خود خویشتن داری نشان دهد. 
گزارشها حاکیست که در حمله نیروهای عراقی به پایگاه مجاهدین خلق در عراق (اشرف) که از بامداد جمعه آغاز شده است، تا کنون دهها نفر از ساکنین این پایگاه کشته و مجروح شده اند.
ربرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا که در شمال عراق بسر می برد، روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت، گزارشهای دریافتی نشان می دهد که در این درگیریها تعدادی کشته و مجروح شده اند. این وضعیت بشدت نگران کننده است. من از دولت عراق می خواهم که از خود خویشتن داری نشان دهد.
 خبرگزاری ‌آلمان نیز به نقل از منابع خبری سازمان مجاهدین اعلام کرد که پایگاه اشرف واقع در غرب بغداد هدف حمله ارتش عراق قرار گرفته و عده‌ای کشته و زخمی شده‌اند. این خبر از سوی برخی سایت‌های دولتی ایران نیز تایید شده‌است.
سایت خبری سازمان مجاهدین خلق در باره این حادثه نوشته است که حمله به پایگاه اشرف با «گردان‌ها زرهی، تکاور، پیاده، پیاده مکانیزه و گردان‌های واکنش سریع و ضد شورش» شروع شده است. بنابر این خبر ۲۵۰۰ نفر از ارتش عراق در این حمله شرکت داشته‌اند.
سازمان مجاهدین خلق می‌گوید، این حملات به دستور نوری مالکی و به درخواست حکومت ایران صورت گرفته است.
به گفته یک سخنگوی مجاهدین خلق در عراق، در جریان حمله نیروهای عراقی به پایگاه آنان که با استفاده از سلاحهای سنگین صورت گرفته است، دستکم تا کنون 32 نفر کشته و صدها نفر نیز مجروح شده اند.

کشف یک سایت مهم هسته‌ ای
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن نوشت، یک گروه اپوزیسیون ایرانی می‌گوید که بنابه اطلاعات داخلی این گروه یک کارخانه تولید قطعات برای دستگاه های سانتریفیوژ را کشف کرده‌اند.
روز پنجشنبه مجاهدین خلق گفتند در بیش از چهار سال گذشته وزارت دفاع رژیم ایران از کارخانه‌ای در غرب تهران برای تولید قطعات دستگاههای سانتریفیوژ استفاده کرده است. این فعالیتها بخش مهمی از برنامه مخفی هسته‌ ای رژیم ایران بوده است.

لیست کشته شدگان پایگاه اشرف

مددزاده علی اکبر ـ مددزاده مهدیه ـ برزگر مهدی ـ اعتمادی قاسم ـ کفایی حنیف ـ ذاکری زهیر ـ یزدان دوست محمد رضا ـ عینی فریدون ـ چاووشی سعید ـ عظیمی نسترن ـ مسیح فاطمه ـ رجبی فائزه ـ آوانی حسن ـ سپه پور ناصر ـ پور تقی مرزیه ـ ثابت بهروز ـ قیومی محمد ـ آقایی احمد ـ بارجی جعفر ـ پور حاشمی سعید رضا ـ تلغری غلام ـ رخشانی آسیه ـ حاجی لوئی مسعود ـ پور نادر ضیاء ـ کعبی خلیل ـ پهلوانی شهناز ـ پیرزادی محمد رضا ـ سلیمانی ورقا