به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۶، ۱۳۹۰

در تداوم درگیری میان احمدی نژاد و خامنه ای برای ادامه صدارت  مصلحی بر وزارت اطلاعات، 

جلسه هیئت دولت بدون احمدی نژاد برگذار شد

نگرانی و ترس در سخنان خامنه ای!

"اگر هم اختلافی هست، نباید جلوی مردم اخم کرد"

جلسه هیئت دولت در حالی بعد از ظهر یکشنبه با غیبت محمود احمدی‌نژاد برگذار شد که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ، که مسئله ابقای وی به کشمکش میان هواداران و منتقدان محمود احمدی‌نژاد بدل شده است در این جلسه حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه، ۴ اردیبهشت، ضمن تأیید دعوت رسمی دولت از مصلحی به جلسه امروز هیئت دولت، از حضور قطعی محمود احمدی‌نژاد در جلسه بعد از ظهر خبر داده بودند، با این‌حال این جلسه با غیبت محمود احمدی‌نژاد برگذار شد.
از وبسایت‌های خبری حضور نیافتن محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیئت دولت را تداوم تنش میان وی و رهبر جمهوری اسلامی بر سر ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات ارزیابی می‌کنند.
در تاریخ ۲۸ فروردین دفتر احمدی نژاد اعلام کرد که حیدر مصلحی از تصدی وزارت اطلاعات کناره‌گیری کرده و محمود احمدی‌نژاد نیز با پذیرش استعفای وی، آقای مصلحی را به عنوان «مشاور امور اطلاعاتی» خود برگزیده است.
به دنبال انتشار این خبر، علی خامنه‌ای، ضمن مخالفت با کناره‌گیری آقای مصلحی از سمت خود، از ادامه کار وی در وزارت اطلاعات حمایت کرد و بدین ترتیب حیدر مصلحی در سمت خود ابقاء شد.
خامنه‌ای پس از آن نیز اعلام کرد که بنا ندارد در کارهای دولت دخالت کند اما در این مورد که «چندان هم مهم نیست» احساس کرده بود که «از مصلحت بزرگی غفلت شده است».

نگرانی و ترس در سخنان خامنه ای:
نباید به گونه‌ای صحبت و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد زیرا این موضوع، خلاف شرایط کنونی کشور است
خامنه‌ای با اشاره به تلاش رسانه‌های بیگانه برای بزرگ‌نمایی برخی اختلاف‌نظرها، تأکید کرد: نباید از گفته‌ها و یا نوشته‌های ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف‌نظری است نباید جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه‌های بیگانه داد.
رهبری بعد ازظهر امروز در دیدار وزیر کشور، و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، تأمین امنیت به‌ویژه امنیت اخلاقی و روانی جامعه را یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی دانست و با اشاره به مسئولیت سنگین رسانه‌ها، مطبوعات، گروه‌ها و افراد تأثیرگذار برای حفظ آرامش روانی مردم، تاکید کرد شرایط کنونی کشور بسیار آرام و مناسب و روحیه مردم هم مستحکم است بنابراین مسئولان، نخبگان سیاسی و فرهنگی و فعالان مطبوعات و رسانه‌های مجازی نباید بگونه‌ای سخن بگویند و یا مطلبی منتشر کنند که القای نبود آرامش و دو دستگی در کشور شود زیرا این موضوع، خلاف واقع است.

خامنه ای با اشاره به تلاش رسانه هاي بيگانه براي بزرگنمايي برخي اختلاف نظرها، تأكيد كرد:
نبايد از گفته‌ها و يا نوشته‌هاي ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف نظري است نبايد جلوي مردم اخم كرد و بهانه به دست رسانه هاي بيگانه داد.