به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۰

                   دانشگاه کاشان
احضار گسترده‌ی دانشجویان دختر

مسئولین دانشگاه کاشان در اقدامی که با همکاری معاونت فرهنگی و حراست این دانشگاه انجام گرفته است، با برخی از دانشجویان دختر و خانواده‌های آنها تماس گرفته و از دانشجویان خواسته‌اند که در یک جلسه مشاوره گروهی حاضر شوند و سپس با عباراتی توهین آمیز اقدام به تهدید آنها شده است که در صورت عدم حضور با آرای سنگین کمیته انضباطی مواجه خواهند گشت.
مسئولان برگذارکننده در جلسه دوم با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شدند، درپی این اعتراضات، معاون فرهنگی دانشگاه در هنگام سخنرانی مجبور به ترک تریبون شد و ادامه این اعتراضات نیز مسئولین را به تغییر روند برنامه ناگزیر ساخت. 
لازم به ذکر است، مسئولان برگذارکننده این جلسه، بر روی کارت دعوت آن عبارت «از صفر پروانه شدن» را درج کرده و آن را به صورت نوبتی و برای بیش از سیصد تن از دانشجویان دختر در نظر گرفته‌ بودند.
گفتنی است تدوین منشور پوشش دانشجویی، احضار گسترده دانشجویان دختر به حراست و تهدید آنها و در مواردی صدور احکام کمیته انضباطی و همچنین تفکیک جنسیتی برخی از کلاس‌های دروس عمومی و ممانعت از برگذاری تئاترهای دانشجویی به علت احتمال اختلاط بازیگران دختر و پسر در هنگام ایفای نقش، از اقدامات قبلی مسئولین دانشگاه کاشان در مورد مساله حجاب و تفکیک جنسیتی بوده است.
در اقدامی دیگر، به گزارش وب‌سایت رسمی دانشگاه کاشان معاونت فرهنگی دانشکده معماری و هنر این دانشگاه در قالب نمایشگاه حجاب و عفاف، ضوابط و مقررات حجاب و پوشش در بیش از پنجاه دانشگاه دنیا را در قالب پوستر در معرض دید بازدیدکنندگان قرارداده است.
شایان ذکر است در دیدار معاون اداری مالی وزارت علوم از دانشگاه کاشان در اسفند ماه، گذشته دکتر علی‌اکبر متکان خبر از اختصاص بودجه ویژه به این دانشگاه جهت احداث دانشکده‌های تک جنسیتی داده بود.

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا