به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۰

عروسی شاهانه در لندن!


شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون ازدواج کردند
مراسم عقد پرنس ویلیام و کیت میدلتون راس ساعت ۱۱ صبح به وقت بریتانیا در حضور میهمانان ویژه و در حالی که میلیون ها نفر در سراسر جهان از طریق تلویزیون نظاره گر آن بودند، در کلیسای وست مینستر در مرکز لندن انجام شد.
پس از برگذاری مراسم، عروس و داماد در حالی که سوار بر کالسکه ای روباز بودند، در میان ابراز احساسات کسانی که از نخستین ساعات امروز (۲۹ آوریل ) درخیابانها حضور داشتند، به کاخ باکینگهام رفتند
براساس گزارش ها، پس از مراسم، ملکه بریتانیا به پرنس ویلیامز لقب دوک کمبریج و به کیت میدلتون لقب دوشس کمبریج را داده است.
در این مراسم، چهره های سیاسی، هنری و ورزشی از جمله دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و همسرش، جان میجر، از نخست وزیران پیشین بریتانیا، جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا،دیوید بکهام، فوتبالیست سرشناس به همراه همسرش، التون جان خواننده و آهنگساز بریتانیایی و گای ریچی کارگردان بریتانیایی حضور داشتند.

عروس و داماد در خیابانهای لندن
براساس گزارش ها با وجودی که گفته می شود خانواده عروس و داماد تلاش کرده اند تا با توجه به بحران اقتصادی موجود از هزینه های عروسی کم کنند تا از انتقادها بکاهند، اما گفته می شود این مراسم دست کم دو میلیون پوند برای بخش های عمومی بریتانیا هزینه داشته است.
گزارش ها حاکی از آن است که در جریان مراسم عروسی ۴۳ نفر در لندن در ارتباط با احتمال ایجاد ناامنی در مراسم توسط پلیس بازداشت شده اند.
از این مراسم عروسی ، به عنوان بزرگترین و مهم ترین رویداد سلطنتی طی سی سال گذشته یعنی از زمان ازدواج پرنس چارلز و دایانا اسپنسر، پدر و مادر پرنس ویلیام، یاد شده است.

منبع: بی بی سی