به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۹۲

قهرمان ملی و رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی،

نلسون ماندلا از بیمارستان مرخص شد

نلسون ماندلا، قهرمان ملی و رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی، از بیمارستان مرخص و به خانه منتقل شد.
 مرخصی ماندلا از بیمارستان در حالی است که این برنده جایزه نوبل صلح هنوز سلامتی کامل خود را به دست نیاورده است.


دفتر ریاست جمهوری در آفریقای جنوبی روز یکشنبه (۱۰ شهریور / ۱ سپتامبر) اعلام کرد که قرار است ماندلای ۹۵ ساله در خانه خود در ژوهانسبورگ تحت مراقبت‌های پزشکی ویژه قرار گیرد.

گفته می‌شود حال ماندلا چندان خوب نیست و وضعیت جسمی پایداری ندارد، اما می‌توان در خانه نیز همان مراقبت‌های لازم پزشکی‌ای را که در بیمارستان در اختیار داشته به او رساند.
به همین جهت نیز تجهیزات لازم پزشکی به خانه‌اش در ژوهانسبورگ منتقل شده‌اند. مراقبت پزشکی از ماندلا را همان پرستارانی به عهده خواهند داشت که در بیمارستان از او پرستاری می‌کرده‌اند.

دفتر جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، در بیانیه‌ای در این باره نوشته است که مادیبا (نام بومی ماندلا) به رغم مشکلات جسمانی از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در این بیانیه همچنین از شهروندان آفریقای جنوبی تقاضا شده، جلوی منزل او تجمع نکنند و اجازه دهند که او استراحت کند.

نلسون ماندلا، قهرمان ملی و رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی، هشتم ژوئن سال جاری به خاطر عفونت ریه به بیمارستانی در شهر پرتوریا منتقل شد. او هجدهم ژوئیه نود و پنجمین سالگرد تولدش را در بیمارستان سپری کرد.

ماندلا به خاطر مبارزاتش با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی حدود ۳۰ سال زندانی بود و پس از آزادی در دهه ۹۰ میلادی نخستین رئیس جمهوری سیاه‌پوست این کشور شد.