به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۰۲، ۱۳۹۴

جنجال سیاسی جدید در مصر ؛ یک رقاص مصری کاندیدای انتخابات پارلمانی شد

«سما المصری»، رقاص مصری
جنجال سیاسی جدیدی مصر را فرا گرفته، هم در رسانه‌ها و هم در صفحات شبکه‌های اجتماعی؛ دلیل آن هم نامزدی
 «سما المصری»، رقاص مصری در انتخابات پارلمانی و پذیرش نامزدی او از سوی کمسیون مستقل انتخابات است. 

«سما المصری»، تبلیغات انتخاباتی خود را با ویدیو کلیپی با عنوان «سما در پارلمان» آغاز کرد که آن را فوریه گذشته در هلند فیلمبرداری کرده است. او آن هنگام برای حضور در مراسم بزرگداشتی که از سوی هیئت هلندی قبطی برایش برگزار شده بود، در هلند حضور داشت. ماه فوریه همچنین، آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات پارلمانی مصر بود. 
در این ویدیو کلیپ، «سما المصری» می‌رقصد و می‌خواند: «صبحتان یاس، شبتان یاس، ای مصری‌ها، ای محبوبان از سوی همه، من از هلند خود را برای پارلمان نامرد کرده‌ام، همه جا به همراهتان خواهم بود، نه از حزب نور می‌ترسم و نه از اخوان، اینجا و آنجا و همه جا تبلیغ می‌کنم.»
«سما المصری» اعلام کرده است در صورت پیروزی در انتخابات پارلمان، رقص را کنار خواهد گذاشت اما در صورت شکست، به آن ادامه خواهد داد. 
او همچنین گفته است که حزب جدیدی با نام «حزب آزادی‌ها» تاسیس خواهد کرد که شخصیت‌های زیادی در آن حضور خواهند یافت. به گفته او هدف اصلی این حزب، دفاع از آزادی‌ها به ویژه آزادی‌های زنان، کودکان و انتخاب دین است. او تاکید کرده که برای پایان دادن به موانع دولتی در برابر آزادی انتخاب دین مبارزه خواهد کرد. او به بهائیان مصر اشاره کرده که دولت مصر، نام دین آن‌ها را در کارت شناسایی ملی نمی‌نویسد.