به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۹۴

نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت ۲۰۱۵

مرسدس-ای‌ام‌جی C63 کوپه ۲۰۱۷ 

همان گونه که پیش بینی می شد نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ نیز دوستداران خودرو را ناامید نکرد و مدل های جدید به همراه نمونه های مفهومی آینده‌نگر توجه بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را به سوی خود جلب کردند.
 موتور شو فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه خودرو اروپا محسوب می شود. این رویداد میزبان جدیدترین محصولات شرکت های خودروسازی مطرح جهان است و البته خودروسازان اروپایی به ویژه آلمانی ها حضوری پررنگ در آن دارند. همان گونه که پیش بینی می شد نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ نیز دوستداران خودرو را ناامید نکرد و مدل های جدید به همراه نمونه های مفهومی آینده‌نگر توجه بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را به سوی خود جلب کردند. در ادامه نگاهی گذرا به برخی از بهترین خودروهای معرفی شده در موتور شو فرانکفورت ۲۰۱۵ خواهیم داشت.
آلفارومئو جولیا
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
آلفارومئو جولیا به معماری محور عقب کاملا جدید، جعبه دنده دو کلاچه جدید و سیستم ترمز یکپارچه شده جدید مجهز شده است. قلب تپنده این خودرو پیشرانه شش سیلندر خورجینی توربو شارژردار است که توانایی تولید 510 اسب بخار نیرو و 442 پوندفوت گشتاور را دارد. جولیا طی 3.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت می رساند.
مزدا کوئرو کانسپت
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
خودرو مفهومی مزدا کوئرو چشم اندازی از زبان طراحی کراس اوورهای مزدا در آینده ارائه می کند. با توجه به ابعاد این خودرو می توان گفت که کوئرو بر پایه مزدا CX-5 شکل گرفته است.
مرسدس-ای‌ام‌جی C63 کوپه 2017
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
مرسدس - ای‌ام‌جی C63 کوپه به پیشرانه 4 لیتری تویین توربو هشت سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید 469 اسب بخار نیرو و 479 پوندفوت گشتاور را دارد. این خودرو قادر است طی 3.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت برساند و بیشینه سرعت آن به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
آئودی E-tron Quattro کانسپت
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
آئودی برای رقابت با شرکت تسلا در زمینه خودروهای الکتریکی لوکس از مدل مفهومی ای-ترون کواترو رونمایی کرد که دارای سه موتور الکتریکی است. مجموع قدرت خروجی این خودرو 425 اسب بخار در حالت عادی و تقریبا 500 اسب بخار به مدت کوتاه در حالت تقویتی و گشتاور آن تقریبا 600 پوندفوت است. شارژ بسته باتری 95 کیلو وات ساعتی این آئودی الکتریکی با جریان مستقیم برق تنها 50 دقیقه طول می کشد.
بنتلی بنتایگا
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
بنتایگا نخستین خودرو شاسی بلند بنتلی است که مدعی عناوین سریع‌ترین و قدرتمندترینSUV جهان نیز است. پیشرانه تویین توربو جدید 6 لیتری W12 فولکس واگن توانایی تولید 600 اسب بخار نیرو و 663 پوندفوت گشتاور را دارد. بنتلی بنتایگا می تواند طی چهار ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت برساند و در نهایت بیشینه سرعت 300 کیلومتر در ساعت را کسب کند.
بوگاتی ویژن گرن توریسمو کانسپت
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
به گفته بوگاتی، ویژن گرن توریسمو کانسپت ادای احترام به میراث مسابقه ای این برند در دهه های 1920 و 1930 است. بوگاتی اطلاعات فنی چندانی درباره این خودرو به استثنای استفاده از پیشرانه 16 سیلندر ارائه نکرده است. خودرو مفهومی بوگاتی ویژن گرن توریسمو برای بازی ویدئویی گرن توریسمو طراحی شده و برنامه ای برای تولید آن وجود ندارد.
سیتروئن کاکتوس M کانسپت
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
خودرو مفهومی کاتوس M بر پایه مدل C4 کاکتوس شکل گرفته و طاق پشتی آن این امکان را به مسافران می دهد تا تخته های موج سواری خود را به راحتی حمل کنند. بنابر وعده سیتروئن، کاکتوس M قادر به عبور از مسیرهای سخت و ناهموار خواهد بود اما استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک به عنوان یکی از ویژگی های این خودرو همچنان نامشخص است. پیشرانه سه سیلندر توربوشارژردار که توانایی تولید 110 اسب بخار نیرو را دارد تنها نیروگاه فعلی سیتروئن کاتوس M محسوب می شود.
هیوندای N 2025 ویژن گرن توریسمو
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
همانند بوگاتی، ستاره هیوندای در بازی ویدئویی گرن توریسمو نیز طی نمایشگاه خودرو فرانکفورت وارد دنیای واقعی شده بود. هیوندای اطلاعاتی درباره این خودرو را نیز منتشر کرده و مشخص شده است نیروی مورد نیاز آن از سیستم سلول سوخت هیدروژنی با قدرت خروجی در مجموع 871 اسب بخار تامین می شود.
جگوار F-Pace
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
جگوار طی نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015 از نخستین کراس اوور خود رونمایی کرد. خریداران جگوار F-Pace امکان انتخاب بین دو پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خورجینی که یکی 340 اسب بخار و دیگری 380 اسب بخار نیرو تولید می کند را دارند. هر دو مدل با جعبه دنده هشت سرعته همراهی می شوند.
مرسدس بنز کانسپت IAA
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
یکی از ستاره های جذاب نمایشگاه خودرو فرانکفورت مرسدس بنز کانسپت IAA بود که آیرودینامیک هوشمند در دنیای خودرو را ارائه می کند. این خودرو بر اساس میزان سرعت توانایی تغییر شکل دارد. نیروگاه پلاگین هیبرید این خودرو در مجموع 279 اسب بخار نیرو تولید می کند. در حالت تمام الکتریکی مرسدس بنز کانسپت IAA توانایی طی مسافت 64 کیلومتری را دارد.
پورشه میشن E کانسپت
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
خودرو مفهومی پورشه میشن E یک سدان تمام الکتریکی با قابلیت حمل چهار سرنشین است. موتورهای الکتریکی این خودرو توانایی تولید 600 اسب بخار نیرو را دارند و طی 3.5 ثانیه سرعت میشن E از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رسد. بسته باتری این خودرو با یک بار شارژ کامل می تواند دامنه حرکت 499 کیلومتر را پوشش دهد.
رولزرویس داون
نگاهی گذرا به موتور شو فرانکفورت 2015
رولزرویس داون با الهام از مدل 1952 سیلور داون شکل گرفته است. این خودرو لوکس از پیشرانه 6.6 لیتری 12 سیلندر خورجینی که توانایی تولید 563 اسب بخار نیرو و 575 پوندفوت گشتاور را دارد، نیرو می گیرد. به گفته رولزرویس، مدل داون می تواند طی 4.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت برساند که برای خودرویی با وزن 2560 کیلوگرم قابل توجه است. بیشینه سرعت این خودرو به صورت الکتریکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. سقف رولزرویس داون طی 20 ثانیه باز یا بسته می شود و امکان باز و بسته کردن آن تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت وجود دارد.