به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۹۴

نقش احتمالی اسرائیل و عربستان در ناپدید شدن برخی از

نویسنده فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

 عوامل جمهوری اسلامی در حادثه اخیر شهر منا  

گزارش  ها حاکی است که در حادثه اخیر کشته شدن بیش از هفتصد تن از حجاج در شهر منا،عربستان سعودی ، بجز صد و سی کشته در میان حجاج ایرانی شمار بیشتری از ایرانیان که برخی از آنان از عوامل شناخته شده وابسته به جمهوری اسلامی بودند ناپدید شده اند.
در میان اسامی ناپدید شدگان چند تن از عوامل سپاه پاسداران، مقامات نظامی و کشوری و سفیر پیشین جمهوری اسلامی در لبنان دیده می شوند. در این حادثه حجاج ایرانی بیشترین کشته و ناپدید را بجای گذاشته اند.

دوسال پیش نشریه لبنانی الاخبار فاش کرد که یک شرکت به ظاهر انگلیسی- دانمارکی که در واقع یکی از شعب شرکت حفاظت و امنیتی اسرائیلی (G4S) می باشد، از سال 2010 قرار داد حفاظت از مراسم حج را به عهده دارد. مدیر این شرکت که زیر نام الماجل فعالیت می کند شخصی به نام خالد بغدادی می باشد. 
این شرکت چهل و چهار هزار کارمند در شانزده کشور جهان دارد. فرودگاه های بغداد و دوبی برای حفاظت تاًسیسات خود با این شرکت قرار داد بسته اند، به همین دلیل شرکت الماجل به فهرست نام ها، عکس ها و آثار انگشت میلیون ها مسافری که از  این فرودگاه ها عبور می کنند و یا در مراسم حج های واجب و عمره شرکت می کنند دسترسی دارد.

شیخ اکریما صبری، رئیس مجمع عالی اسلامی اورشلیم و امام مسجد الاقصی دو سال پیش تاًیید کرد که این شرکت حفاظتی امنیتی- اسرائیلی در سرزمین های اشغالی با همکاری با ارتش اسرائیل در سرکوب مردم نقش مهمی دارد. ماًمورین و متخصصین این شرکت نه تنها شهرک های یهودی نشین را به ابزار و ادوات حفاظتی مجهز می کنند بلکه در دستگیری و بازجویی های خشن از زندانیان نقش دارند.

پس از ناکامی های اخیر دولت های اسرائیل و عربستان در بهم زدن توافقنامه میان جمهوری اسلامی و کشور های پنج به علاوه یک و درگیری های اخیر میان اسرائیل و فلسطینیان در مسجد الاقصی، حادثه منا می تواند فرصت مناسبی برای ناپدید شدن برخی از عوامل رژیم اسلامی باشد. بیاد داشته باشیم که دولت اسرائیل جمهوری اسلامی را متهم به ربودن رون آراد، کمک خلبان اسرائیلی می کند.
در سال 1986 میلادی رون آراد که آن زمان بیست و هشت سال داشت در لبنان به اسارت نیرو های شیعه وابسته به جمهوری اسلامی در آمد و گفته می شود که او را به ایران انتقال داده اند.


منبع: فرهنگ ایران 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


در همین زمینه:

سرنوشت خلبان اسرائیلی، حق السکوت! 

 نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي

http://www.ois-iran.com/ois-iran-4140-dr.davarpanah-haghgholsokot.htm