به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۴

درد های تبعیدی ...

 پیرایه یغمایی 
درد های تبعیدی ...     
بر بلندای درد ایستاده ام، 
سیاه مست تنهایی خویش ... 
و باد را شبانی می کنم. 


تمامی سرمایه ام، 
اشک و فریاد و بغض 
- که با طراوت جوانی تاخت زده ام - ، 
در پستویی دور از دست، 
پنهان است. 
در زمان حکومت «حضرت هیچ» 


اینک بر آنم، 
تا در دردهای تبعیدی ام 
پَری بشویم 
که دوگانه ی عشق را 
از خون وضو باید ساخت ... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پیرایه یغمایی در فیسبوک اش می نویسد:
با درود به عزیزانم :
من از بعد از آخرين مطلبی که روی فیس بوک گذاشتم و الان نمی خواهم تاریخش را به یاد بیاورم – به ناگهان بیمارستانی شدم . همان شب پزشکان تصميم به عمل قلب باز گرفتند .

حالا که فکر می کنم می بینم ، از آن لحظه من فقط چهره های مزدک و یسنا - که آخرین دیدار را با آنها داشتم -به یاد می آورم و بعدش هم گفتگوی تلفنی با مرسده را و بعد از آن دیگر تا سه روز هیچ چیزی نمی بینم ، بجز يک خالی عمیق که زمان در آن حل شده بود، راستش هنوز انگار دارم خواب می بینم – يک خواب سوررئالیستی و پُر از شواهد و اتفاقاتی که هیچکدام برایم باورکردنی نیست ، اما لحظه لحظه اش را باید در جایی ثبت و ضبط کنم ، چون تجربه هایی بسیار عجیب و جالب اند – لحظه هایی که فقط آدم می تواند در عبور از يک آینه داشته باشد - درست مثل فیلم های ژان کوکتو-
وقتی به هوش آمدم ،از تاریخ روز، سه روز عقب بودم وهنوز هم نتوانستم آن سه روز گم شده را برای خودم توجیه کنم .

حالا بهترم ، اما هنوز در بیمارستان و تحت نظر . 
این پست را هم هم اکنون دارم از روی تخت بیمارستان برایتان می نویسم .

با سپاس از تمامی عزیزانی که غیبتم را دریافتند و با ایمیل های مهرآمیز یادم کردند و با پوزش از پاسخ دور و دیر بر طبق شرایط موجود .


با آرزوی روزهای خیلی بهتربرای همه ی شما
سینه تان آتشگاه فارس باد

احترام آزادی: با آرزوی تندرستی برای خانم پیرایه یغمایی و روزهای بهتری برای این شاعر گرانمایه. 
پاینده و پیروز باشید.