به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۹۴

سعید رضوی فقیه با حکمی جدید به ۳/۵ سال دیگر حبس محکوم شد

دادگاه انقلاب رضوی فقیه را که اخیرا در زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، به ۵/ ۳ سال حبس دیگر محکوم کرد.


این زندانی سیاسی که از بیماری قلبی رنج می‌برد، با وجود گذراندن دوران محکومیت قبلی‌ایش در زندان مانده بود.

قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، سعید رضوی فقیه را برای اتهامات جدید در مجموع به سه سال و نیم حبس محکوم کرد: دو سال برای توهین به رهبر جمهوری اسلامی، یک سال “تبلیغ علیه نظام” و شش ماه برای توهین به نمایندگان مجلس خبرگان.
رضوی فقیه در اسفند ۹۲ در دومین همایش فصلی اصلاح‌طلبان استان همدان از حاکمیت جمهوری اسلامی و رهبری آن انتقاد کرده و مجلس خبرگان را “دست نشانده چند تن از فقهای شورای نگهبان” دانسته بود که به گفته وی اقتدار لازم برای رساندن صدای ملت و روحانیت در نظارت بر عملکرد رهبری را ندارند.
پرونده‌های گوناگون
این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی دو پرونده قضایی داشت که یکی از آنها مربوط به سخنرانی‌هایش بعد از صدور حکم اعدام هاشم آغاجری در سال ۱۳۸۲ بود. پرونده دیگر او پس از بازگشتش از فرانسه به ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل شد. حکم رضوی فقیه برای پرونده اول چهار سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و برای دومین پرونده یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق بود.
رضوی فقیه در اسفند ۹۲ پس از بازگشت از فرانسه دستگیر و برای گذراندن یک سال محکومیتش به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
دوران محکومیت رضوی فقیه پنج ماه پیش به پایان رسید اما او به صورت بلاتکلیف و در انتظار حکم دادگاه انقلاب برای سخنرانی‌ سال ۹۲ در همدان در زندان مانده بوذ؛ حکمی که اکنون ابلاغ شده است.
رضوی فقیه هفته گذشته در اعتراض به عدم توجه مسئولان زندان رجایی شهر و بهداری این زندان دست به اعتصاب غذای خشک زد که پس از دو روز با اعزام به بیمارستان قلب به اعتصاب خود پایان داد. او پیشتر تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود.

سعید رضوی فقیه سابقه فعالیت در روزنامه‌های اصلاح‌طلب “صبح امروز”، “بهار”، “دوران امروز”، “بنیان”، “نوروز”، “یاس نو” و “وقایع اتفاقیه” را در کارنامه خود دارد.


دویچه وله