به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۹۶

شکست رهبران گروه ۷ در متقاعد کردن آمریکا برای پایبندی به توافق پاریس

 رهبران شرکت‌کننده در اجلاس گروه ۷ روز شنبه ۶ خرداد/ ۲۷ مه از عدم حصول یک "زمینه مشترک تفاهم" با دولت آمریکا درباره مبارزه با گرمایش زمین خبر دادند 

اندکی پیش از ظهر امروز کاخ الیزه نیز با خبردادن از عدم رسیدن به یک تفاهم با دونالد ترامپ در زمینه توافقنامه آب و هوائی پاریس اعلام کرد که این موضوع در بیانیه نهایی گروه 7 نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.


دفتر ریاست جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرده که "نمایندگان آمریکا (در اجلاس گروه هفت) در حال ارزیابی مجدد سیاست‌های‌شان در زمینه آب و هوا هستند و شش کشور دیگر بر تعهد خود به توافق اقلیمی پایبند خواهند ماند."
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با بیان اینکه "بحث‌های بسیار دشواری" با نمایندگان امریکا انجام شده، همچنین گفت که این گفت‌وگوها "به هیچ وجه راضی‌کننده" نبوده است.


وی اظهار داشت: "ما یک وضعیت شش در برابر یک داریم که نشان از عدم اطلاع ما از پیوستن یا نپیوستن آمریکا به این تعهد دارد."
از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امروز در توئیتی اعلام کرد که "هفته آینده" درباره این توافق تصمیم خواهد گرفت.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در این زمینه اظهار امیدواری کرد که همتای آمریکائی‌اش این توافق را "خواهد پذیرفت."

رهبران هفت کشور صنعتی آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، آمریکا و کانادا روز جمعه و شنبه در اجلاس گروه 7 در سیسیل ایتالیا گردهم آمدند تا درباره برخی موضوعات از جمله توافق آب‌وهوائی پاریس و کاهش گازهای گلخانه‌ای گفت‌وگو کنند.
شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن و دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز در این نشست حضور داشتند.


خبرگزاری فرانسه اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور همچنان بر مواضع پیشین خود در زمینه وضعیت تغییرات آب و هوائی استوار است. 


این خبرگزاری نوشته که رهبران این شش کشور عاقبت نتوانستند رئیس جمهوری آمریکا را متقاعد کنند که از توافق تغییرات اقلیمی حمایت کند. 


دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی خود تغییرات آب و هوائی را یک "فریب" خوانده و آن را موجب کندکردن روند فعالیت کشورهای صنعتی دانسته بود.

رادیو بین المللی فرانسه