به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۹۶

لباس جنجالی وزیر فرهنگ اسرائیل بر فرش قرمز جشنواره فیلم کن

میری رگو در افتتاحیه جشنواره فیلم کن یک دامن بلند سفید و طلایی به تن داشت منقش به نماهایی
از شهر قدیم اورشلیم، گنبد طلایی قبه الصخره، و برج داوود.
پیراهنی که وزیر فرهنگ اسرائیل بر فرش قرمز جشنواره فیلم کن پوشید واکنش های متعددی به همراه داشت و از سوی برخی به عنوان یک پیام سیاسی برداشت شد.

بنا به گزارش وبسایت خبری ایندیپندنت، خانم میری رگو، وزیر فرهنگ اسرائیل، ، با لباسی غیرمنتظره و حاوی پیامی سیاسی در جشنواره فیلم کن روی فرش قرمز رفت.

میری رگو در افتتاحیه جشنواره فیلم کن یک دامن بلند سفید و طلایی به تن داشت منقش به نماهایی از شهر قدیم اورشلیم، گنبد طلایی قبه الصخره، و برج داوود.

خانم میری رگو که از وزرای راستگرا و صریح ائتلاف حاکم بنیامین نتانیاهو محسوب می شود با اشاره به جشن پنجاه سالگی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ که در آن اسرائیل اورشلیم شرقی را ضمیمه خود ساخت گفت: «من با افتخار این واقعه تاریخی را در قالب هنر و مد جشن می گیرم و خوشحالم که این اثر هنری محصول آویاد هرمن طراح مد اسرائیلی توانسته زیبایی اورشلیم، پایتخت ابدی ما را به تصویر بکشد.»

با این حال، اشغال پنجاه ساله اورشلیم شرقی و بخش هایی از کرانه غربی توسط اسرائیل از سوی بیشتر کشورهای جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است. به همین خاطر جامه و بیانیه سیاسی خانم رگو از سویی نیز منجر به واکنش فلسطینی ها و ناظران دیگر شده است.

یکی از مقاله نویسان روزنامه اسرائیلی و لیبرال هاآرتص لباس خانم رگو را «تهاجمی، منفی، و فرصت طلبانه» خواند و گفت «این نیز یک نمایش ترسناک و استعماری دیگر با حضور خانم رگو در نقش اول است.»

فضای مجازی نیز همراه بود با واکنش های متفاوت، برخی این اقدام خانم رگو را ستایش و برخی دیگر آنرا سرزنش کرده اند.

صدای آمریکا