به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۹۶

سازمان معلمان ایران:

جان اسماعیل عبدی در خطر است
سازمان معلمان ایران، از تشکل‌های صنفی معلمان، اعلام کرد که جان اسماعیل عبدی، عضو زندانی هیئت مدیره این تشکل، «در خطر» است و خواستار آزادی آقای عبدی شد.

در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه، چهار خرداد، صادر شد آمده که طولانی شدن اعتصاب غذای اسماعیل عبدی «نه تنها موجب نگرانی خانواده ایشان و فرهنگیان شده، بلکه بخش بزرگی از جامعه ایران را هم نگران کرده است».

اسماعیل عبدی که در حال گذراندن حکم زندان شش ساله خود در زندان اوین است،‌ از روز ۱۱ اردیبهشت اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

دبیرکل پیشین سازمان معلمان ایران در اعتراض به «رفتار غیرقانونی و ناعادلانه نسبت به فعالان مدنی در ایران، عدم استقلال قوه قضائیه و صدور احکام زندان برای فعالان تشکل‌های معلمان و کارگران» اعتصاب غذا کرده است.

آقای عبدی همچنین خواستار «خروج روند پیگیری پرونده‌اش از حالت امنیتی به عادی»‌ است.

سازمان معلمان ایران نزدیک به یک ماه پس از اعتصاب غذای دبیرکل سابق خود، از «بی‌توجهی مسئولان قضایی و امنیتی» به خواسته‌های اسماعیل عبدی انتقاد کرده و می‌پرسد: «چرا مسئولان ‌مربوطه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟ چرا حداقل به خاطر فرزندان و همسر ایشان و رفع نگرانی خانواده عبدی قدمی بر نمی‌دارند؟»

این تشکل صنفی معلمان در بیانیه خود تصریح کرده که «بی‌تفاوتی و بی‌توجهی مسئولان قضایی و امنیتی را مغایر منافع ملی و امنیت عمومی» می‌داند و «ضمن هشدار نسبت به پیامدهای فردی و خانوادگی برای جناب آقای عبدی از پیامدهای اجتماعی این بی‌توجهی ابراز نگرانی می‌کند».

سازمان معلمان ایران