به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۹۶

جشنواره کن:

جایزه دوم سینه فونداسیون به فیلم ایرانی 
"حیوان" ساخته برادران "ارک" تعلق گرفت 
برندگان بخش سینه فونداسیون هفتادمین جشنواره فیلم کن معرفی شدند. جایزه دوم این بخش به فیلم "حیوان" ساخته برادران ارک اهدا شد.

مراسم اهدا جوایز بخش سینه فونداسیون و فیلم‌های کوتاه، روز جمعه ۲۶ می / ۶ خرداد برگزار شد. ریاست هیات داوران بخش سینه فونداسیون را کریستیان مونگیو کارگردان رومانیایی برنده نخل طلایی سال ۲۰۰۷ عهده‌دار بود.

در بخش سینه فونداسیون ۱۶ فیلم دانشجویی از ۱۴ کشور جهان حضور داشت که از میان ۲۶۰۰ فیلم شرکت‌کننده از ۶۲۶ مدرسه فیلم از سراسر جهان انتخاب شده بودند.

جایزه اول این بخش به فیلم «پل اینجاست» ساخته والنتینا مورل از بلژیک اهدا شد.
جایزه دوم به فیلم «حیوان» ساخته بهرام و بهمن ارک از مدرسه ملی سینمای ایران اهدا شد.
جایزه سوم به «دو جوان مردند» ساخته توماسو آسبرتی از فرانسه تعلق گرفت.

در بخش سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن هر ساله، از میان هزاران فیلم «کوتاه» و «نیمه بلند» دانشجویی از مدارس سینمایی در سراسر جهان که در این بخش شرکت کردند، پانزده تا بیست فیلم از سوی هیات داوران انتخاب می‌شود و در نهایت به سه فیلم برتر جوایزی اهدا می‌شود. بخش سینه فونداسیون از حدود ۲۰ سال پیش به جشنواره فیلم کن افزوده شد.
جوایز بخش سینه فونداسیون، به ترتیب، به ارزش ۱۵ هزار و ۲۵۰ یورو برای برنده اول، ۱۱ هزار و ۲۵۰ یورو برای برنده دوم و ۷۵۰۰ یورو برای برنده سوم در نظر گرفته شده است.

فیلم‌های برتر بخش سینه فونداسیون در روز ۳۰ ماه می در سینما پانتئون و تمامی ۱۶ فیلم برگزیده این بخش در روزهای ۳۱ ماه می و اول ژوئن در سینماتک فرانسه به نمایش درخواهند آمد.

فیلم حیوان اولین مشق سینمایی برادران ارک
علیرضا داوودنژاد، کارگردان سینمای ایران و مدیر پیشین مدرسه ملی سینما در گفتگو با خبرگزاری ایسنا در واکنش به موفقیت فیلم «حیوان» در جشنواره کن گفت: فیلم «حیوان» اولین مشق سینمایی برادران ارک در دوره مقدماتی مدرسه ملی است.

این کارگردان ایرانی تاکید کرد: هدف از انجام مشق سینمایی توسط هنرجویان این مدرسه، ارزیابی کار هنرجویان برای شناخت سایر نیازمندی‌های آموزشی آنان است.

مدرسه ملی سینمای ایران حدود یک سال پیش تاسیس شده است اما حجت‌الله ایوبی، رییس پیشین سازمان سینمایی ایران در کانال شخصی تلگرام خود نوشته است: «این مدرسه پس از یک سال تاسیس در میان ۶۲۶ مدرسه جهان مقام دوم را در جشنواره کن به دست آورد».

رادیو فرانسه