به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۹۶

دیدار پرزیدنت ترامپ با پاپ فرانسیس در واتیکان


دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در بخش اول نخستین سفر خود به اروپا در این مقام، روز چهارشنبه با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در واتیکان دیدار می‌کند.

انتظار می‌رود پرزیدنت ترامپ در این دیدار که دقایقی پیش آغاز شد، مانند دیدار با رهبران مسلمان و یهودی در عربستان و اسرائیل، درباره افراطگرایی مذهبی و لزوم مقابله با آن گفت‌وگو کند.

این نخستین دیدار رو در روی دونالد ترامپ با پاپ است که انتظار می رود حدود نیم ساعت طول بکشد. آنها پیشتر تقابل لفظی در زمینه هایی مانند برخورد با مهاجران غیرقانونی و تغییرات اقلیمی داشتند.

پاپ فرانسیس سال گذشته و در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آمریکا، از دونالد ترامپ به دلیل وعده ساختن دیوار در امتداد مرزهای مشترک ایالات متحده با مکزیک انتقاد کرده بود.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفته بود، هر کسی به فکر ساختن دیوار به جای ساختن پل باشد «مسیحی نیست.» آقای ترامپ نیز در واکنش، این اظهارات پاپ فرانسیس را «شرم آور» خوانده بود.

ملانیا بانوی اول آمریکا و ایوانکا دختر او نیز همراه پرزیدنت ترامپ به واتیکان رفته اند.

پاپ فرانسیس پس از دیدار با رئیس جمهوری آمریکا نطق هفتگی خود را در میان مردم حاضر در میدان سن پیتر آغاز خواهد کرد و پرزیدنت ترامپ نیز به دیدار رئیس جمهوری و نخست وزیر ایتالیا در رم می‌رود.

رئیس جمهوری ایالات متحده سپس قرار است به منظور شرکت در نشست روز پنجشنبه سران ناتو راهی بلژیک شود. وی روز جمعه به ایتالیا باز خواهد گشت تا در نشست سران گروه هفت در سیسیل حضور یابد.

دونالد ترامپ در آغاز نخستین سفر خارجی خود در مقام ریاست جمهوری آمریکا، صبح شنبه وارد عربستان سعودی شد و سپس به اسرائیل رفت و عصر سه‌شنبه هم عازم رم، پایتخت ایتالیا، شد.

صدای آمریکا