به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۶

نظر اخبار روز در مورد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

نه به انتخابات ضددموکراتیک!

هر چهار کاندید باقی مانده در انتخابات ریاست جمهور مدافع و مشوق و عامل یک سیاست خارجی تجاوزکارانه در منطقه و همدست در کشتار مردم منطقه و از جمله سوریه هستند. 
انتخابات در جمهوری اسلامی به گونه ای آرایش داده می شود که به تقویت و مشروعیت نظام اسلامی بیانجامد.

نظر اخبار روز در مورد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم
ویژگی انتخابات پیش روی نظام اسلامی نه رویارویی روحانی با رئیسی، بلکه مانند همه ی انتخابات دیگر در جمهوری اسلامی خصلت ضددموکراتیک شدید آن و حذف همه ی مخالفان از رقابت بر سر تعیین رئیس جمهور است.

خصلت ضددموکراتیک این انتخابات، تنها یک «رویداد تلخ» نیست که فعالین سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و احزاب و سازمان ها، بعد از یادآوری آن مشغول و سرگرم جمع آوری رای برای انتخاب یکی از برگزیدگان شورای نگهبان شوند. به این معنی است که جمهوری اسلامی عملا راه هر گونه تغییر و تحول مثبت از طریق انتخابات را سد کرده است و اجازه نمی دهد تغییر و دگرگونی از طریق صندوق های رای صورت بگیرد.

همه ی کاندیداهای شرکت کننده در رقابت های انتخاباتی، از عوامل و افراد موثر حکومت اسلامی و سرکوب کننده ی آزادی های دموکراتیک و خواست های عدالت جویانه ی مردم ایران هستند.

انتخاب هیچ کدام از آن ها، به خواست های حداقلی اقشار گسترده ی مردم یعنی کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، زنان، اقلیت های قومی - ملی و اقشار زحمتکشی که اخبار روز خود را متمایل به آن ها می داند، منجر نخواهد شد و هر کدام از برگزیدگان شورای نگهبان مانند آن سه نفر دیگر این حقوق و خواست ها را پایمال خواهند کرد. روحانی یا رئیسی و یا دیگران، وعده های دروغ می دهند و مدافع و عامل سرکوب احزاب و مطبوعات، سندیکاهای کارگری و تشکل های معلمان، مخالف افزایش حقوق ها و عامل خالی کردن سفره ی کارگران و معلمان و زحمتکشان و دربند نگاه داشتن زنان کشور ما هستند.

هر چهار کاندید باقی مانده در انتخابات ریاست جمهور مدافع و مشوق و عامل یک سیاست خارجی تجاوزکارانه در منطقه و همدست در کشتار مردم منطقه و از جمله سوریه هستند.

انتخابات در جمهوری اسلامی به گونه ای آرایش داده می شود که به تقویت و مشروعیت نظام اسلامی بیانجامد. با این انتخابات نمی توان بهبود و اصلاحی در امور به وجود آورد. مسئولیت نتایج چنین انتخاباتی متوجه ی حکومت اسلامی است که مانع آزادی رای دادن می شود.

ما راه تغییرات دموکراتیک و پایان دادن به جهنمی که جمهوری اسلامی برای کارگران و معلمان و زحمتکشان، زنان و جوانان و آزادی خواهان ایران به وجود آورده است را، دخالت فعالانه و آزادانه مردم در سرنوشت خود از طریق برگزاری یک انتخابات آزاد می دانیم.

اخبار روز