به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۹۶

پاپ اعظم دو نوجوان را به مقام قدیسین کلیسای کاتولیک ارتقاء داد

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک
پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک که در"پرتغال" به سرمی برد، روز شنبه/ ۱۲ ماه مه/ در زیارتگاه "فاطیما" دو نوجوان پرتغالی را، که صد سال پیش مریم مقدس را رویت کرده بودند، به مقام قدیسی ارتقاء داد.

در ۱۹۱۷ میلادی، در بحبوحه جنگ جهانی اول، سه کودک هفت تا نُه ساله مدعی شده بودند که درحوالی شهر"فاطیما" مریم مقدس، مادرعیسی مسیح، را رویت کرده اند.


موضوع مورد ادعای این سه نوجوان طی دهه‌های گذشته درکلیسای کاتولیک مطرح بوده و بسیاری از مقامات کلیسا خواستار به رسمیت شناخته شدن این دیدارمقدس شده بودند، اما رهبران واتیکان تا امروز ازقراردادن شاهدان درجرگه قدیسین خود داری کرده بودند.

دوتن ازاین نوجوانان دو سال پس از این حادثه، درحوالی سال ۱۹۱۹ میلادی، درحالی که خواهر"جاستینا" هشت سال و برادر"فرانسیسکو" نه سال داشت، با شیوع "انفلونزای اسپانیایی" جان خود را ازدست دادند، اما کودک سوم به نام "لوسیا" ازاپیدمی جان سالم به دربرد و آنچه را که "سه راز اسرارامیز" رویت مریم مقدس در"فاطیما" نامید می شد به رشته تحریر درآورد.
روایت "لوسیا" درسال های بعد از سوی کلیسای کاتولیک پذیرفته شد.

"لوسیا" آخرین بازمانده این رویداد درسال ۲۰۰۵ میلادی در۹۷ سالگی درگذشت و واتیکان مقدمات ارتقاء وی به مقام قدیس را ازسال ۲۰۰۸ آغاز کرد.

 گزارش "اسرار رویت مریم مقدس توسط سه کودک" که "لوسیا" نوشته است همچنان جزو آرشیو اسرار واتیکان محسوب می شود.

بالاخره یک صد سال پس ازرویداد روایت شده توسط سه نوجوان پرتغالی، پاپ فرانسیس روز شنبه، به هنگام دیدار از زیارتگاه "فاطمیا" نام دو کودک را که درپایان سال های ۱۹۱۸ – ۱۹۱۹ قربانی شیوع بیماری مهلک شده بودند، رسماً درفهرست قدیسین قرارداد.

برای مراسم روز شنبه دولت پرتغال وسیع ترین تمهیدات امنیتی را برقرارکرده بود.
شش هزارپلیس و امدادگران خدمات شهری برای تامین امنیت شهر"فاطیما" فراخوانده شدند.

دولت "لیسبون" در مدت حضور پاپ دراین کشور مقررات پیمان "شنگن" را به حالت تعلیق درآورده وبخش اعظم گلوگاه های مرزی خود را تحت کنترل شدید قرارداده بود.

رادیو فرانسه