به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۹۶

آمریکا و متحدان عربش در خلیج فارس مرکز مقابله با تروریسم تشکیل می‌دهند

آمریکا و متحدان عربش در خلیج فارس مرکز مقابله با تروریسم تشکیل می‌دهند.

در حاشیۀ اجلاس ریاض با حضور سران آمریکا و کشورهای عرب و مسلمان، دو دولت واشنگتن و ریاض از ایجاد ساختاری منطقه ای برای مبارزه با حمایت مالی از تروریسم خبر دادند. خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای به همین مناسبت اعلام کرد که این ساختار تحت هدایت آمریکا و عربستان عمل خواهد نمود و اعضای آن عبارتند از شش کشور عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس.

به گفتۀ خزانه داری آمریکا وظیفۀ اصلی این ساختار تبادل اطلاعات دربارۀ شبکه های مالی گروه هایی نظیر "داعش" و "القاعده" و همچنین مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران و رژیم بشار اسد است.

به گفتۀ خزانه داری آمریکا این ساختار همچنین می تواند تدابیر تلافی جویانۀ مشترکی را علیه این گروه ها به اجرا بگذارد. وزیر خزانه داری آمریکا تأکید کرده است که "مرکز مقابله با حمایت ها و منابع مالی گروه های تروریستی" وسایل موجود را در زمینۀ مبارزه با گروه های تروریستی و همچنین همکاری و هماهنگی میان آمریکا و متحدان عرب اش در منطقۀ خلیج فارس را بهبود می بخشد.

رییس جمهوری آمریکا در جریان سفرش به عربستان از رهبران کشورهای مسلمان خواست که با عزمی راسخ علیه "بحران افراطیگری اسلامی" مقابله و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حامی تروریسم منزوی کنند.

رادیو فرانسه