به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۹۶

الهه امیرانتظام: همسرم توصیه ای به شرکت یا عدم شرکت در انتخابات نکرده است

الهه امیرانتظام، همسرعباس امیر انتظام، فعال سیاسی شناخته شده واز رهبران جبهه ملی ایران در گفتگو با دماوند اعلام کرد که همسرش هیچ موضعی نسبت به شرکت یا عدم شرکت در انتخابات اعلام نکرده است.

به گفته خانم امیرانتظام، این فعال سیاسی قدیمی تنها در انتخابات سال ۱۳۷۶ به محمد خاتمی رای داده است و از آن تاریخ بدین سو هیچ گونه موضعی نسبت به انتخابات برگزار شده در ایران نداشته است.
خانم امیرانتظام می گوید «همسرم از مردم می خواهد که به تشخیص خود عمل کنند.  نه می گوید که در انتخابات شرکت کنند یا نکنند ونه اینکه به چه فرد و جناحی رای بدهند یا ندهند. بعنوان یک شهروند نظاره گر مسائل است و نمی خواهد مشکلی برای هیچیک از ایرانیان پیش بیاید. او بدنبال آرامش و امنیت تک تک مردم ایران است. او سالهاست که برای ایران هزینه داده و در شرایط فعلی نیز با توجه به تجارب سالها زندان و مبارزه از مردم می خواهد که با توجه به تجارب ۳۸ سال گذشته خود تصمیم بگیرند. درعین حال به شدت نگران مردم و روی دادن حوادثی مانند سال ۱۳۸۸ است که مردم آسیبی نبینند.»
وبسایت زیتون روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت خبر داده بود عباس امیرانتظام، داوود هرمیداس باوند، علی رشیدی و حسین شاه حسینی ،۴ نفر از رهبران ارشد جبهه ملی ایران با صدور بیانیه ای از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حمایت کرده اند.
به گزارش «زیتون» در این بیانیه ضمن اشاره به «تمام محدودیت ها و موانع توسعه سیاسی»، تاکید شده «از جایی که جبهه ملی ایران همواره حفظ بقا و اعتلای ایران و پیشرفت و توسعه کشور را مد نظر و هدف خود می داند» آمده است که ادامه مسیر و مصلحت کشور ایجاب می کند که دولت و هیات مذاکره کننده قبلی عهده‌دار سکان قوه اجرایی کشور برای به فرجام رساندن راه باشند.
خانم امیر انتظام در این ارتباط می گوید « همسرم در ارتباط با اطلاعیه اخیر منتشر شده اطلاعی از متن نهایی آن نداشت و هرگز به دنبال خط دادن به مردم در انتخابات نیست.»
پیشترحشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی و سخنگوی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران در صفحه فیسبوک خود نوشته بود «آقای مهندس امیر انتظام شرکت خود در انتخابات و رای به روحانی را تکذیب کرد. شایان توجه است که این خبر کذب را سایت های ملی مذهبی منتشر کردند.»
از سوی دیگر عیسی خان حاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران نیز در صفحه فیسبوک خود اعلام کرده بود که این نامه توسط آقای داوود هرمیداس باوند تهیه و منتشر شده و علاوه بر آقای امیر انتظام، نام دکترعلی رشیدی نیز بدون هماهنگی با او در میان امضا کنندگان گذاشته شده است.