به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۹۶

پاپ فرانسوا در دیدار با ترامپ از وی خواست تا وسیله صلح در جهان باشد

ملانیا ترامپ که در عربستان از رعایت حجاب خودداری کرده بود، در دیدار با پاپ با لباس مشکی و روسری مشکی ظاهر شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که شب گذشته در ادامه نخستین سفر خارجی خود وارد ایتالیا شد، صبح چهارشنبه، ۲۴ مه در واتیکان با پاپ فرانسوا، رهبر کاتولیک های جهان دیدار کرد. با توجه به اختلاف نگرش آشکاری که بین پاپ فرانسوا و دونالد ترامپ وجود دارد، در آغاز این دیدار، پاپ فرانسوا لبخند خود را که همیشه برای پذیرش میهمان خود بر لب دارد، از دونالد ترامپ دریغ کرد. با این وجود، پس از گفتگوی بین آنان، پاپ فرانسوا و دونالد ترامپ با چهره ای باز در برابر روزنامه نگاران ظاهر شدند. هیچ خبری از محتوای گفتگوهای میان آنان در واتیکان تا کنون فاش نشده است.

پس از دیدار و گفتگوی پاپ فرانسوا با رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ در برابر روزنامه نگاران حاضر در واتیکان، پنج کتاب نوشته مارتین لوتِر کینگ را که توسط این رهبر بزرگ جنبش آزادی های مدنی آمریکا و برنده جایزه صلح نوبل امضا شده بود، به پاپ فرانسوا هدیه کرد.

پاپ فرانسوا نیز یک مدال که نماد صلح است و بر روی آن جمله: "برای روزجهانی صلح" حک شده را به دونالد ترامپ هدیه داد. در هنگام اهدای این مدال، پاپ فرانسوا به دونالد ترامپ گفت: " این مدال را به شما هدیه میدهم، برای اینکه شما عامل صلح باشید." دونالد ترامپ پاسخ داد:" ما به صلح نیاز داریم."


دونالد ترامپ و پاپ فرانسوا صبح امروز در آغاز این دیدار با یکدیگر دست دادند. پاپ با چهره ای بسیار جدی به رئیس جمهوری آمریکا گفت که خوش آمدید. اما، دونالد ترامپ با چهره ای باز، همراه با لبخند و اشتیاق بسیار زیاد به پاپ گفت که این دیدار "برای من افتخار بزرگی است." پس از چندین دقیقه عکسبرداری، پاپ فرانسوا و دونالد ترامپ در کتابخانه مجاور آپارتمان پاپ در حدود نیم ساعت در پشت درهای بسته با یکدیگر گفتگو کردند.



خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که موضوعات قابل گفتگو و بحث بین پاپ فرانسوا که به عنوان نماد حمایت از فقرا در جهان شناخته شده است و دونالد ترامپ میلیاردر و حامی ثروتمندان، می تواند بسیار زیاد باشد. موضوعاتی از رویکرد سخت ترامپ نسبت به مهاجرت گرفته تا اقتصاد لیبرال که بارها مور انتقاد پاپ قرار گرفته است، می تواند در دیدار آنان مورد بحث قرار بگیرد. اما نباید فراموش کرد که ترامپ تلاش خواهد کرد تا از بحث در باره این موضوعات فرار کرده و با مهارت موضوعات مشترکی را که مورد علاقه طرفین است، مانند مخالفت با سقط جنین را مطرح کند.

آنچه بیش از هرچیز دیگری، نظر روزنامه نگاران و عکاسان جهان را به دیدار امروز رئیس جمهوری آمریکا با پاپ فرانسوا جلب کرده است، پوشش متفاوت ملانیا همسر وی ملانیا در دیدار با پاپ و ملک سلمان است.

ملانیا ترامپ که در عربستان از رعایت حجاب خودداری کرده بود، در دیدار با پاپ با لباس مشکی و روسری مشکی ظاهر شد.
واتیکان چهارمین مقصد سفر خارجی ترامپ محسوب می شود. وی پیشتر از عربستان سعودی، اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطین بازدید کرده بود. دونالد ترامپ فردا در بروکسل، پایتخت بلژیک دراجلاس سران عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) شرکت خواهد کرد.

رادیو بین المللی فرانسه