به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۹۶

ملانیا ترامپ، بدون روسری در عربستان سعودی

عکس پرزیدنت ترامپ و همسرش در بدو ورود به عربستان


حضور ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا بدون روسری در عربستان بازتاب هایی در رسانه ها و فضای مجازی داشته است.

به گزارش صدای آمریکا، بانوی اول ایالات متحده در حالی پرزیدنت ترامپ را در نخستین سفر بین المللی اش همراهی می کند که بدون سر کردن روسری به ریاض وارد شد.

این درحالی است که اغلب زنان عربستان با حجاب کامل از سرتاپا و روبنده در انظار عمومی ظاهر می شوند و مطابق عرف، میهمانان زن خارجی با شالی بر سر در مراسم مختلف شرکت می کنند.

البته موارد استثنایی هم بوده است. از جمله در سال ۲۰۱۵ میشل اوباما بانوی اول سابق آمریکا بدون حجاب در عربستان حاضر شد که همان زمان، آقای ترامپ در توئیتی به اینکار او اعتراض کرد و آن را «بی احترامی به میزبان» نامید.

آقای ترامپ نوشته بود خیلی ها از اینکه خانم اوباما از پوشیدن روسری سرباز زده، استقبال کرده اند اما این توهین است و به اندازی کافی دشمن داریم.

از آن زمان برخی زنان مشهور در سفر به عربستان از پوشش روسری استفاده نکرده اند. در سال جاری «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هم در سفر به عربستان از استفاده از حجاب سر باز زدند.

سفر به عربستان، نخستین مرحله از سفر خارجی ترامپ بوده و او در ادامه از کشورهای اسرائیل، واتیکان در ایتالیا و بلژیک دیدن خواهد کرد.

صدای آمریکا