به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۹۶

'داماد ترامپ موضوع تحقیقات مربوط به روسیه'

جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ
رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا موضوع تحقیق است.
مقام های آمریکایی به شبکه "ان بی سی" گفته اند که محققان معتقدند که آقای کوشنر، ۳۶ ساله، اطلاعات قابل توجهی در ارتباط با این موضوع دارد.

اف ابی آی، سازمان تحقیقات فدرال آمریکا، که بخشی از وزارت دادگستری است مشغول بررسی پیوندها میان کمپین انتخاباتی آقای ترامپ و روسیه در جریان انتخابات ۲۰۱۶ است.

آقای ترامپ هرگونه تبانی میان کمپین خود و روسیه را تکذیب کرده است.
مقام های آمریکایی که از آنها نام برده نشد گفتند که توجه محققان به آقای کوشنر به معنی سوءظنی دایر بر ارتکاب تخلف از سوی او یا طرح اتهام علیه او نیست.

روزنامه واشنگتن پست هفته پیش گزارش داده بود که یک مقام ارشد کاخ سفید که به رئیس جمهور نزدیک است در مرکز توجه این تحقیقات قرار گرفته است هرچند از کوشنر نام نبرده بود.
به نوشته واشنگتن پست محققان بر یک رشته ملاقات ها تمرکز دارند که آقای کوشنر و یکی از مشاوران بانفوذ کاخ سفید داشتند.

جیمی گورلیک از وکلای آقای کوشنر به این روزنامه گفته است: "آقای کوشنر قبلا داوطلب شده بود اطلاعاتش درباره این ملاقات ها را در اختیار کنگره بگذارد. اگر در رابطه با هر تحقیق دیگری با او تماس گرفته شود چنین خواهد کرد."
بنابه این گزارش آقای کوشنر اوایل ماه دسامبر در نیویورک با سرگی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا، دیدار کرد و بعد معاونش را بار دیگر به دیدار او فرستاد.

مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آقای ترامپ، که او هم موضوع تحقیقات است در ملاقات اوایل دسامبر شرکت داشت.
وزارت دادگستری آمریکا روز ۱۸ مه یک دادستان ویژه را برای هدایت تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ منصوب کرد.

آقای ترامپ در واکنش به آن انتصاب این تحقیقات را به نوعی «جستجو و مجازات جادوگر» تشبیه کرد که مخالفانش برای بدنام کردن وی به راه انداخته‌اند.

رسوایی مربوط به احتمال نفوذ روسیه در کمپین آقای ترامپ از زمانی که او جیمز کومی، مدیر اف بی آی، را اخراج کرد بیش از پیش بالا گرفته است.

آقای ترامپ گفته است که هنگام تصمیم برای اخراج آقای کومی تحقیقات روسیه را در ذهن داشته است.

به علاوه ادعا شده است که او یک بار سعی کرده بود از آقای کومی قول "وفاداری" بگیرد و همچنین گفته شده که او از مدیر سابق اف بی آی خواسته بود "تحقیقات مربوط به فلین را رها کند."
بی بی سی