به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۶

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری:

با نظر وزیر کشور درباره اعلام نتایج انتخابات مخالفیم
نیازی به نظارت خارجی بر انتخابات نداریم

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران به صورت مردمی برگزار می شود و بر این اساس ما هیچ نیازی به نظارت خارجی بر انتخابات مان نداریم، گفت: نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می توانند با حضور در شورای نگهبان در جریان کار شورا قرار بگیرند.


به گزارش خبرنگار «تابناک»، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه سه تا پنج نفر را به عنوان ناظر بر روی صندوق های رای داریم، تاکید کرد:
ما کار نظارت بر تعرفه های انتخاباتی را نیز انجام می دهیم.


وی افزود: از نمایندگان نامزدها درخواست کردیم در شورای نگهبان حضور پیدا کرده و در جریان کار شورای نگهبان قرار گیرند.


کدخدایی تصریح کرد: ما در بیش از ۱۰۰ کشور انتخابات را برگزار می کنیم و تعرفه ها چاب و ارسال شده است.


وی یادآوری کرد: انتخابات در ایران مردمی است و ما نیازی به نظارت هیئت های خارجی نداریم.


وی درباره تخلفات انتخاباتی نیز تاکید کرد: هنوز گزارشی پیرامون تخلف در انتخابات به دست شورای نگهبان نرسیده است.


کدخدایی با اشاره به اینکه اظهارنظر درباره دو مرحله ای بودن انتخابات زود است، عنوان کرد: درباره این موضوع نباید پیش بینی کرد، اما در صورت دو مرحله ای شدن تبلیغات بعد از اتمام رای گیری مرحله دوم شروع و انتخابات هفته آینده برگزار می شود.


وی درباره اظهارات وزیر کشور که نتایج انتخابات یکباره اعلام می شود نیز گفت: قانون درباره تجمیع آرا و اعلام یک دفعه آنها اشاره ای نکرده، ولی پیشنهاد ما این است که نتایج به صورت تدریجی اعلام شود.


سخنگوی شورای نگهبان درباره اعلام کناره گیری برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری طی روزهای اخیر و ساز و کاری که فانون برای تائید کناره گیری کاندیداها در نظر گرفته است نیز، خاطرنشان کرد:روند انصراف باید از طریق نامزدها و به طور رسمی باید به وزارت کشور ارائه شود.

تابناک