به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، دی ۲۲، ۱۳۹۶

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران:

 کشته‌شدگان تظاهرات اخیر کشور مشکوک است 
سرلشگر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کشته شدن شماری از تظاهرکنندگان در ناآرامی های روزهای گذشتۀ این کشور را مشکوک توصیف کرد و مدعی شد که برخی تیراندازی ها که به کشته و زخمی شدن تظاهرکنندگان منجر شده "از پشت سر و از مناطق نامشخص اتفاق افتاده است."

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همچنین گفته است که در هیچ موردی، نیروی انتظامی، سپاه یا بسیج با اسلحه به خیابان ها نیامدند و ستاد کل نیروهای مسلح حمل اسلحه از سوی نیروی انتظامی، سپاه و بسیج را ممنوع اعلام کرده بود.
دست کم ٢٢ تن از تظاهرکنندگان در جریان ناآرامی ها و اعتراض های جاری کشور کشته شدند و تاکنون سه تن از زندانیان اخیر در زندان ها جان خود را از دست داده‌اند. مقامات ایران مدعی هستند که دو تن از این افراد خودکشی کرده اند.
همزمان، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که شماری از افراد را که نقش مهمی در ناآرامی های اخیر در کشور داشتند شناسایی و دستگیر کرده است. وزارت اطلاعات در بیانیه اش تصریح کرده که "در شناسایی و انهدام یک تیم تروریستی در سردشت سه کلاشینکف و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی کشف و ضبط کرده است." وزارت اطلاعات همچنین در این اطلاعیه تصریح کرده که منتشرکنندگان تصاویر ناآرامی های کشور در شبکه های اجتماعی از جمله دستگیرشدگان هستند.
رادیو بین المللی فرانسه