به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۶

توصیه معتبرترین روزنامه آمریکا به ترامپ:

مدير ناظر بر صداى آمريكا و راديو فردا را تغییر دهید 

با فروکش کردن اعتراضات در ایران، رسانه های آمریکایی به انتشار مطالب علیه عملکرد بخش فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا ادامه می دهند. روزنامه وال استریت ژورنال، معتبرترین، و پر تیراژترین روزنامه آمریکا، سرمقاله خود را به عملکرد صدای آمریکا و رادیو فردا اختصاص داد، و در این زمینه توصیه های نیز به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کرد. آن چه در این جا می آید،در ستون سرمقاله تحریریه روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده است.
آمریکا باید به مخالفان رژیم ایران یاری رساند
«کسى نمی داند اعتراض هاى سیاسی در ایران چه مسيرى را دنبال خواهد کرد.آمریکا بايد به مخالفان سیاسی رژيم ایران که به دنبال استفاده از اینترنت برای دور زدن سانسور و ايجاد جنبشی بزرگتر هستند، يارى برساند.
اپ دور زدن سانسور اینترنت در ایران از کار متوقف شد
درخواست دریافت اطلاعات در ايران به سرعت بالا مى رود. میلیون ها ایرانی از Psiphon و Lantern برای دور زدن سانسور اینترنتی و مخفى نگاه داشتن هویت شان از مسولان سایبری ايران استفاده مى كنند تا به شبكه های اجتماعی، اپ هاى ارسال پیام و تارنماهای خبری مورد اطمينان دسترسی داشته باشند. «Ultrareach Internet Corp» سازنده «Ultrasurf»، اپ دور زدن سانسور اینترنت، در گزارشى اعلام كرد این ماه سرورش زير سیل درخواست هاى کاربران ایرانی از كار متوقف شد. اكثريت جمعيت ایران از تلفن های همراه استفاده می کنند.
رژیم تهران از ترس اینترنت را به کل نمی بندد
مسئولان جمهورى اسلامى اینترنت را به کل نمى بندند براى این كه از لطمه های آن به اقتصاد بيمار ایران و عصبانيت بیش از پيش مردم مى ترسند. مسولان در عین حال ورود اطلاعات به ایران و گردش آن در داخل را زير نظر دارند. براى همين توئیتر و فیس بوک و تلگرام با بیش تر از ۴۰ میلیون کاربر را بلوكه كردند.
ترامپ از ریگان بیاموزد
این وضع برای دولت دونالد ترامپ فرصتى است تا از دولت رونالد ریگان که از وسايل ارتباطی سال ١٩٨٠ برای انتشار اطلاعات در پس پرده آهنین استفاده مى کرد بياموزد. وسايل آن زمان موج کوتاه راديو، پخش اخبار از ماهواره و ماشين های فکس بود. الان معترض ها نيازمند اپ هايى برای عبور از ديوار محافظ اینترنتی رژیم هستند.
انتقاد روزنامه وال استریت ژورنال ، از عملکرد بنگاه سخن پراکنی آمریکا
دولت در انتشار پیام آزادی از «BBG»(سازمان ناظر بر صداى آمريكا و راديو فردا) که با مالیات آمریکایی ها اداره می شود بسيار آهسته و پس رو عمل مى كند. وظيفه «BBG»، «مطلع كردن، درگير كردن، و مرتبط کردن مردم سرتاسر دنيا در پشتيبانى از دموکراسی و آزادى» مى باشد و باید اين وظيفه را در مبارزه آنلاین در ایران به كار ببندد.

اما هیات رئيسه منتصب رئيس جمهور به یک مواجب بگیری سیاسی بدل شده است به جاى اين كه محلى برای خبرگان در سیاست خارجی باشد که مى خواهند با ستمگرى مبارزه كنند. جان لنسينگ، مدیر فعلی «BBG»، كه قبلا در صنعت تلویزیون هاى خصوصى فعال بوده، از سوی باراک اوباما به اين مقام گماشته شد.دونالد ترامپ جانشين او را هنوز انتخاب نکرده است.

تنها ۱۵ میلیون از بودجه ۷۵۷ میلیونی، خرج مقابله با سانسور ملایان می شود
در شرايطى که ایرانى ها بشدت به تكنولوژى مطمئن براى دور زدن سانسور اینترنت احتياج دارند، مديريت «BBG» فقط ۱۵ میلیون دلار از بودجه ۷۵۷ میلیون دلاری سال جارى مالى را خرج برنامه های آزادی اینترنت و مقابله با سانسور نموده است. اين سازمان دولتی می گوید اختصاص منابع مالى بیش ترى به اين برنامه ها هفته ها طول می کشد. «BBG» نیاز به یک بازانديشى اساسى برای دوران اینترنت دارد. آیا دونالد ترامپ اطلاع دارد که می تواند به فعاليت هیات رئيسه فعلى «BBG» خاتمه بدهد و یک مدیر جدید اعلام کند که با سیاست خارجی و مبارزه برای آزادی آشنايى بیش تری داشته باشد؟
رونالد ریگان زمانی ناظر بر این بود،که حقیقت «سلاح نهايى در اسلحه خانه، دموکراسی» است. آن اعتقاد در سیاست ايالات متحده در ۱۹۸۰ و بازسازى اقتصادی و نظامی آمریکا تجلى يافت و بذر انقلاب را در سرتاسر بلوک اتحاد جماهیر شوروی پخش كرد. دولت ترامپ لازم است استراتژی مشابه آن در مقابل ایران، کره شمالی، و حتى کوبا، ونزوئلا و چین به كار بگيرد.»

‪ ‬
به گزارش امروز نما،لازم به يادآورى است كه در سایه مدیریت احمدی نژادی ستاره درخشش، تنها برنامه سرويس فارسى صداى آمريكا در باره فناورى اطلاعات و آزادى اينترنت به نام “دو نقطه صفر” را پس از توافق اتمى با ايران تعطيل شد.


* آن چه خواندید در تاریخ ۱۷ ژانویه / ۲۷ دی ، در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده است.
آسمان دیلی نیوز