به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۲۶، ۱۳۹۶

مردم نگرانند مبادا کهریزکی دیگر تکرار شود

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود نسبت به وقوع کهریزکی دیگر هشدار داد. 
خداکرمی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اعتراضات مردمی صورت گرفته در کشور، و بازداشت‌های گسترده‌ی پس از آن گفت: 
در یکی دو هفته اخیر شاهد بروز اعتراضاتی بودیم که در طی آن حوادث تلخی نیز اتفاق افتاد و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از جمله دانشجویان دستگیر و زندانی شده‌اند. بدیهی است با خاطره تلخی که مردم، والدین و بستگان این عزیزان از کهریزک و سرنوشت روح الامین‎‌ها دارند، بسیار نگرانند.

وی افزود: مردم نگرانند که مبادا یک قاضی دیگر، یک نیروی خودسر دیگر و یا یک هم سلولی اراذل و اوباش اشتباه کند و خدای ناکرده اتفاقی غیر قابل بازگشت حادث شود. همه ما می‌دانیم که بغض فروخورده نسلی که بعد از انقلاب بدنیا آمده و رشد کرده، حقوق خود را جستجو می‌کند، پرسشگریست که نه تنها پاسخی برای سوالات و خواسته‌هایش دریافت نمی‌کند، بلکه شاهد آنست که سازمان‌ها و نهادهایی عمدتاً فرهنگی که هیچ تأثیری در زندگی روزمره آنها و حتی شکوفایی کشور ندارند، بر سر سفره او و نسل آینده کشور نشسته‌اند و با ترویج چاپلوسی و تداوم شیوه مدیریتی آزمون و خطا منابع کشور را می‌بلعند و به یأس و نا امیدی دامن می‌زنند.

خداکرمی تاکید کرد: در شرایطی که طبق اصل ۱۹،۲۰،۲۷ قانون اساسی مردم از حقوق برابر برخوردارند و حق دارند تا اعتراضات خود را بصورت فردی یا راهپیمایی مسالمت آمیز بیان دارند، یک گروه هر زمان که اراده کنند از این حق استفاده می‌کنند و به خیابان می‌آیند در حالیکه سایر گروه‌ها از این حق محرومند و نه تنها دیده نشدند بلکه صدایشان نیز شنیده نمی‌شود و همواره با وجود اعتراضات مسالمت آمیز، در معرض بازداشت و زندانی شدن قرار دارند. من بعنوان نماینده مردم شریف تهران از دستگاه های ذیربط درخواست دارم تا در این زمینه شفاف سازی کنند، و گزارش بدهند که در حوادث اخیر، چند نفر از شهروندان تهرانی بازداشت شده‌اند؟ چه تعداد دانشجو بوده‌اند؟ چند نفر آزاد شده‌اند؟ اگر بیش از ۲۴ ساعت از زمان بازداشت آنها گذشته است آیا تفهیم اتهام صورت گرفته است؟ خانواده‌های آنان از وضعیت عزیزان خود با خبرند؟ در چه شرایطی بسر می‌برند؟ از ریاست محترم شورا درخواست می‌کنم که با جدیت پیگیر سرنوشت بازداشت شدگان حوادث اخیر باشند و بنحو احسن شرایط حضور خانواده‌های بازداشت شدگان را در شورای سالامی شهر تهران فراهم کنند و دانشجویان آزاد شده نیز بتوانند مطالبات خود را از طریق شورای اسلامی شهر تهران پیگیری کنند.


این نماینده شورای شهر تهران گفت: همچنین از  همکارانم تقاضا دارم تا به اتفاق به میان جوانان، اصناف، دانشجویان، معلمان، کارگران، و سایر اقشار برویم، سخن آنان را بشنویم و باب گفتگو میان مدیران خسته و محتاط دهه اول انقلاب را با جوانان پرشور امروز بازکنیم، کمک کنیم تا آنان به جای ترک وطن، سکوت و افسردگی یا خشم و اعتراض مخرب به چشم‌های ما نگاه کنند و دلتنگی‌هایشان را فریاد بزنند، هر وقت دلشان گرفت سر بر شانه‌های مام وطن بگذارند و گریه کنند، خواسته‌هایشان را با شفافیت مطرح کنند و به ما کمک کنند تا تا با اید‌ه‌های نوآورانه مدیریت شهری متفاوتی را تجربه کنیم. به مصداق آیه شریفه ۱۵۹-۱۶۱ سوره آل عمران از مسئولین ستادی کلیه دستگاهها تقاضا دارم تا بخشی از مشاورین خود را از بین همین دانشجویان، کارگران و شهروندان معترض انتخاب کنند تا شاید کانال ارتباطی آسیب دیده مردم با مجلس، مردم با دولت و مردم با قوه قضاییه ترمیم شود. و امور کشور به موازات مسیر کنترل و گشت نامحسووس امینی در مسیر عقلانیت بیشتری حرکت کند.شاید که رستگار شویم.

پایگاه خبری آفتاب