به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۹۶

استمداد احمدی‌نژاد از خامنه‌ای برای برخورد با "لاریجانی‌ها"

رئیس جمهوری سابق ایران در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، بار دیگر دستگاه قضایی و خانواده لاریجانی را به رفتار ظالمانه و تلاش برای حذف و تخریب خود و یارانش متهم کرده و خواهان رسیدگی شده است.
روز شنبه هفتم بهمن، وبسایت دولت بهار متن کامل نامه‌ای را منتشر کرد که رئیس دولت‌های نهم و دهم در چهارم دی ۹۶ به خامنه‌ای نوشته است. این وبسایت بیانیه‌ها. مواضع و مصاحبه‌های محمود احمدی‌نژاد و اطرافیانش را پوشش می‌دهد.

احمدی‌نژاد در این نامه، با تقبیح رفتار ظالمانه دستگاه قضایی با حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر، خواستار برخورد قاطع خامنه‌ای شده است.
او در این نامه، خود و یارانش را "پاکدست"، "خادم" و "مومن به ارزش‌های اسلام و انقلاب" نامیده و نوشته است: «مستحضر هستید که آقایان لاریجانی چه لطمات جبران‌ناپذیری به مردم، انقلاب، جنابعالی و اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب وارد کرده و چه بلایی بر سر کشور و بخصوص دستگاه قضا و مجلس آورده‌اند. علی‌القاعده باید از وضع زندگی و خانواده آنان گزارش‌های لازم به عرض جنابعالی رسیده باشد. از عمق کینه و دشمنی آنان نسبت به ما و این‌که بر خلاف تمام موازین و قوانین دائما از عبارات توهین‌آمیز و مجرمانه علیه ما استفاده می‌کنند و اصرار بر تخریب و حذف ما دارند، اطلاع دارید.»

احمدی‌نژاد پیش‌تر هم گفته است: «ما با خانواده لاریجانی مخالف هستیم و قبول نداریم مملکت دست اینها بیفتد و به مردم ظلم بکنند.»
رئیس جمهور سابق ایران در بخش دیگری از این نامه آورده که می‌خواستند حمید بقایی را در خفا محکوم کنند و با تبلیغات گسترده "دیگر دوستانم و خود اینجانب را محکوم و از صحنه سیاسی حذف نمایند".
او می‌نویسد که دستگاه قضایی به خلاف همه موازین حقوقی و به خلاف اصل ۳۷ قانون اساسی، اتهاماتی بدون سند به دیگران وارد می‌کند و به جای اثبات اتهام از متهم می‌خواهد بی‌گناهی‌اش را ثابت کند: «امروز دستگاه قضا به ابزار صاحبان قدرت و عوامل حکومت علیه مردم تبدیل شده است... برای فرزندان انقلاب پرونده سازی کرده‌اند و دشمنان را از هر مستندی برای محکومیت جمهوری اسلامی بی‌نیاز کرده‌اند.»
احمدی‌نژاد با اشاره‌ای مبهم به توصیه وزیر خارجه بریتانیا، بوریس جانسون به برخی افراد در سفر اخیرش به تهران، ابراز امیدواری کرده که "اطلاعات مربوطه" به خامنه‌ای نیز منتقل شده باشد.
او رای صادره علیه بقایی را از نظر بی‌پایگی در تمام دوران قاجار، پهلوی، جمهوری اسلامی و شاید در جهان "بی‌سابقه" و موجب وهن جمهوری خوانده و در گوشه‌ای از نامه‌اش می‌نویسد: «ظاهرا این آقایان از لطف و عنایت گسترده مردم و باور آنها نسبت به پاکی و صداقت خدمتگزاران دولت نهم و دهم که بارها مورد تایید و تاکید جنابعالی قرار گرفته، احساس فشار می‌کنند.»

احمدی‌نژاد در این نامه، حسن روحانی را نیز بی‌نصیب نگذاشته و گفته است: «بقایی و جوانفکر بدون استناد قانونی و مدارک متق و صرفا بر اساس داستان‌سرایی و ادعاهای واهی شاکیان (دولت فعلی و ضابطان قضایی) برای جرم ناکرده مورد محکومیت قرار گرفته‌اند در حالی که هیچ یک از عناصر قانونی، مادی و معنوی جرم وجود ندارد.»
این دومین مرتبه است که احمدی‌نژاد در دفاع از حمید بقایی به خامنه‌ای نامه می‌نویسد. او در هفتم آذر ۹۶ هم طی یک نامه از احکام قوه قضاییه و رویکردهای "لاریجانی‌ها" به شدت انتقاد کرده و گفته بود که مقامات قضایی نزد افکار عمومی متهم هستند.
احمدی‌نژاد پیش‌تر در پیامی ویدئویی، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه را "فتنه‌گر و منحرف واقعی از انقلاب و ملت" خطاب کرده و از او خواسته تا کناره‌گیری کند.
مسئولان دستگاه قضایی، ویدئوها، مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌های احمدی‌نژاد و یارانش علیه این قوه را "توهین و افترا" می‌نامند. محسنی اژه‌ای، احمدی‌نژاد را "لات از چشم افتاده" خوانده و گفته که سکوت در برابر او ناشی از مصلحت است.

دویچه وله