به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۶

علی پولادی، یکی دیگر از بازداشت‌شدگانی که در زندان جان باخته است.

علی پولادی ۲۶ ساله اهل روستای «گویتر» از توابع بخش مرزن آباد شهرستان چالوس از دیگر بازداشت‌شدگانی است که در زندان جان باخته است. علی پولادی در ۲۲ دیماه توسط نیروی انتظامی بازداشت و به اداره آگاهی نیروی انتظامی شهرستان چالوس منتقل شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا یک روز بعد از بازداشت و در ۲۳ دیماه به خانواده پولادی که در تلاش برای کسب خبر از سرنوشت فرزند خود بودند اطلاع داده شد این جوان بیست و شش ساله در محل بازداشتگاه فوت کرده است و لازم است خانواده برای تحویل گرفتن پیکر اقدام کنند.


برادر علی پولادی در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن تایید این موضوع تاکید کرد “علی بیماری خاصی نداشت و در زمان دستگیری نیز در سلامت کامل به سر می برد.”
پس از انتشار خبر فوت این جوان در بازداشتگاه اداره آگاهی، بعضی از اهالی روستا از جمله اقوام علی پولادی به اداره آگاهی شهر چالوس مراجعه کردند. آنها باور داشتند که این جوان تحت بدرفتاری یا احتمالا شکنجه جان باخته است.
گفته میشود در واکنش به پیگیری این افراد درجه داری به نام “سروان روزشاد” به خانواده داغدار توهین کرد که این مسئله موجب بروز درگیری فیزیکی بین حاضرین و درجه دار مذکور شد.
نیروهای های انتظامی اقدام به متفرق کردن جمعیت معترض نمودند با اینحال کماکان هیچ توضیح مشخصی در مورد دلیل فوت این فرد در بازداشتگاه ارائه نشده است.


دست کم ۳ بازداشت شده دیگر پس از بازداشت جان باختند


     وحید حیدری (بازداشتگاه اراک)             سارو قهرمانی ( سنندج)               سینا قنبری (اوین – تهران)


لازم به یادآوری است در روزهای اخیر دست کم ۳ بازداشت شده دیگر به نامهای سینا قنبری (اوین – تهران)، وحید حیدری (بازداشتگاه کلانتری – اراک) و سارو قهرمانی (بازداشتگاه اطلاعات – سنندج) پس از بازداشت جان باختند هر چند در دهه های اخیر موارد بسیار بیشتری از این مرگ های مبهم بازداشت شدگان میتوان ذکر نام کرد.