به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۶

«دختران خیابان انقلاب» علیه حجاب اجباری در ایران اعتراض می‌کنند

دختر دیگر انقلاب، روی همان سکو، در همان خیابان، خیابان انقلاب، چهارراه وصال، ۹ بهمن ۹۶
"چهارشنبه های سفید"
ساعاتی پس از انتشار خبر آزادی ویدا موحد، معروف به "دختر خیابان انقلاب"، عکس دیگری در شبکه های اجتماعی انتشار یافت که دختر جوان دیگری را نشان می دهد که به نشانۀ اعتراض علیه حجاب اجباری بر بلندی در خیابان انقلاب ایستاده و روسری سفیدش را به چوبی آویخته و بالای سرش نگاه داشته است.
 در اعترض های خیابانی دی ماه گذشته در ایران، زن جوانی به نام ویدا موحد برای اولین بار این اقدام را به نشانۀ اعتراض علیه حجاب اجباری در خیابان انقلاب انجام داد و توسط نیروهای امنیتی و پلیس دستگیر و زندانی شد.
یکشنبه هشتم بهمن ماه نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر در ایران، پس از مراجعه به دادسری تهران از قول مقامات قضایی کشور خبر داد که ویدا موحد، "دختر خیابان انقلاب"، آزاد شده است.
هنوز مقامات قضایی کشور خبر آزادی او را رسماً تأئید نکرده اند. با این حال، اعتراض علیه حجاب اجباری در ایران به انحاء مختلف ادامه دارد و یکی از مطالبات زنان این کشور را در چارچوب تلاش هایشان برای رسیدن به برابری حقوقی در مقابل قانون تشکیل می دهد.
"چهارشنبه های سفید" یکی دیگر از تلاش های زنان ایران علیه حجاب اجباری در این کشور است. در این روز زنان و دختران ایران بدون حجاب اجباری در خیابان های شهرهای کشور برای مدتی کوتاه ظاهر می شوند و اقدام خود را بعضاً از طریق شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسانند.
رادیو فرانسه