به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۶

نسرین ستوده به نقل از یک مسئول دادسرا:

دختر خیابان انقلاب آزاد شد 
نسرین ستوده از آزادی ویدا موحد، دختر معترض خیابان انقلاب خبر داده و نوشته «در مراجعه‌ای که برای پیگیری پرونده‌ی دختر خیابان انقلاب به دادسرا داشتم، مدیر دفتر گفت که وی آزاد شده است.»

او این خبر را هشتم بهمن ماه در صفحه فیس‌بوکش اعلام کرده است.
دی‌ماه گذشته همزمان با شروع اعتراضات سراسری در ایران، زنی در خیابان انقلاب تهران روسری سفید خود را بر سر چوبی آویخت و بر بالای بلندی‌ای، به حجاب اجباری اعتراض کرد. تصویر این زن جوان، به سرعت به نمادی برای اعتراض به پوشش اجباری در ایران تبدیل شد و در اعتراضات سراسری ایران هم مورد استفاده قرار گرفت اما از سرنوشت او اطلاعی در دست نبود. چند روز پس از انتشار عکس‌ها و فیلم‌های او برخی از شاهدان در صحنه اعلام کردند که این دختر در همان محل دستگیر شده است.
بعدتر، نسرین ستوده، وکیل دادگستری در فیس بوک خود خبر بازداشت این زن جوان را تأیید کرده و نوشته بود: «امروز من و رضا به همان محلی رفتیم که دختر خیابان انقلاب با پرچم سفیدش بر بلندایی ایستاده بود، رفتیم تا از وضعیت‌اش مطلع شویم. تحقیق محلی ثابت کرد که دختر جوانی که هنوز نامش را نمی‌دانیم، همان روز بازداشت شده است.»
به نوشته نسرین ستوده، او بعد از بازداشت مدت کوتاهی آزاد شده بود اما دوباره دستگیر شد. بنا بر تحقیقاتی که این حقوق دان و وکیل دادگستری انجام داد «دختر خیابان انقلاب» کودک ۱۹ ماهه‌ای دارد و ۳۱ ساله است. همچنین، گفته شده که او پس از بازداشت به کلانتری ۱۴۸ خیابان انقلاب منتقل شده و سپس پرونده‌اش را به دادسرای خیابان خارک فرستاده بودند، دادسرایی که فعلا به خیابان شیرودی در مفتح منتقل شده است.
رادیو زمانه