به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۲۳، ۱۳۹۸

وضعیت وخیم جسمی محمد نوری‌زاد در زندان مشهد

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد از وخامت وضعیت جسمانی او خبر داده است. او پس از دیدار با همسر خود در زندان مشهد گفته است که این فعال مدنی و یکی از امضا کنندگان نامه "درخواست استعفای خامنه‌ای" تبدیل به جنازه شده است.

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد با انتشار یک  پیام صوتی، همراه با هق‌هق گریه از وخامت وضعیت جسمانی او سخن گفته است. همسر محمد نوری‌زاد، کنشگر مدنی و یکی از افرادی که خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی شده درسخنان خود نسبت به احتمال مرگ همسرش هشدار داده است.

محمد نوری‌زاد در تیر ماه سال جاری به اتهام "توهین به رهبری" بازداشت و به زندان مشهد منتقل شده بود. فاطمه ملکی در یک پیام صوتی خبر از ملاقات خود با محمد نوری‌زاد داده است.

او در این پیام صوتی گفته است: «من امروز ساعت سه و نیم موفق شدم آقای نوری‌زاد را ملاقات کنم. باید بگویم که وقتی من امروز ایشان را دیدم، آقای نوری‌زاد نبود، یک جنازه بود.»

فاطمه ملکی در ادامه سخنان خود گفته است که محمد نوری‌زاد در اثر اعتصاب غذای خود به شدت وزن از دست داده و پیکر او خمیده شده است.

مخالفت با شکستن اعتصاب غذا

فاطمه ملکی در بخش دیگری از پیام صوتی خود گفته که از همسرش درخواست کرده به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد. اما  نوری‌زاد حاضر به پذیرش آن نشده است.

محمد نوری‌زاد در ملاقات خود با همسرش اعلام کرده که تا کنون سه بار بیهوشی عمیق داشته است. فاطمه ملکی درباره تکرار خطرناک این بیهوشی‌های عمیق هشدار داده و به نقل از همسر خود گفته است: «دو بار دیگر [بیهوشی عمیق] کارم تمومه. من جنازه‌ام رو بر سر این‌ها می‌کوبم.»

فاطمه ملکی نسبت به احتمال مرگ همسر خود هشدار داده و گفته است: «به همین جهت من اولتیماتوم می‌دهم به این‌ها. تا دو روز صبر می‌کنم برای آزادی ایشون. چون ایشان باید حتما تحت نظر باشند. ایشان حتما باید مراقبت ویژه داشته باشن. ایشان را باید آزاد کنن تا دو روز دیگه. تا دو روز دیگه من و بچه‌هام یا با ایشان از این دنیا می‌ریم یا آقای نوری‌زاد باید آزاد بشه. ما تحصن می‌کنیم. هر کاری لازم باشه می‌کنیم. من فقط دو روز اولتیماتوم می‌دم. لطفا صدای من رو پخش کنین برای همه.»

همسر محمد نوری‌زاد در گفت‌وگوی روز جمعه خود با بخش فارسی دویچه وله نیز نسبت به وخامت اوضاع جسمانی همسر خود هشدار داده و خواستار آزادی او شده بود. محمد نوری‌زاد برای پایان دادن به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده است.

دویچه وله