به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، دی ۲۲، ۱۳۹۸

«تجمع اعتراضی» در برخی دانشگاه‌ها، تدابیر امنیتی «شدید» در تهران

بنا بر گزارش‌های دریافتی در حالی که دانشجویان معترض دانشگاه بهشتی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان، امروز یک‌شنبه ۲۲ دی‌ماه، تجمع کرده و شعارهای ضدحکومتی می‌دهند جو چندین نقطه از تهران به‌شدت امنیتی و شاهد حضور پرشمار نیروهای انتظامی و دیگر نیروها است.

بنا بر گزارش‌ها، دانشجویان معترض در دانشگاه بهشتی تهران در اعتراض به سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی در تهران توسط نیروهای سپاه پاسداران درشعار می‌دهند: «سپاه بی کفایت، عامل قتل ملت». این معترضان در اشاره به رهبر جمهوری اسلامی نیز می‌گویند: «دانشجو بیدار است از سیدعلی بیزار است.»

پس از انتشار این خبرها، علیرضا دشتابی، مدیر رسانه دانشجویی دانشگاه بهشتی به خبرگزاری ایسنا گفت: «امروز ساعت ۱۲:۳۰ قرار بود دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که سوگوار جان‌باختگان سانحه پرواز تهران – کی‌یف بودند در دانشگاه جمع شوند که حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان در این تجمع شرکت کردند.»

خبرگزاری ایسنا همچنین از تجمع دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبایی تهران خبر می‌دهد.

گزارش‌هایی دیگر حاکی از آغاز تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان طی روز یک‌شنبه است. در ویدئوهای دریافتی، این دانشجویان شعار می‌دهند: «سپاه جنایت می‌کنه، رهبر حمایت می‌کنه.»

انتشار عکس و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی نشانگر تدابیر و آرایش امنیتی شدید در نقاط مختلفی از شهر تهران طی روز یک‌شنبه است.

میدان‌ فردوسی تهران، دانشگاه امیرکبیر، میدان ولی‌عصر و دانشگاه علوم و تحقیقات از جمله نقاطی هستند که تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد نیروهای انتظامی حضوری پرشمار در این مناطق دارند.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز روز یک‌شنبه از اختلال یا قطعی اینترنت در محله ونک و خیابان پاسداران تهران خبر داده‌اند.

روز شنبه ۲۱ دی‌ماه تجمعاتی در اعتراض به حادثه شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافری و پنهانکاری مقامات جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف، از جمله تهران، ساری، اصفهان، رشت، همدان، کرمان، شیراز، بابل و ارومیه برگزار شد که با واکنش سریع نیروهای امنیتی مواجه شد.

در برخی نقاط شهر تهران نیروهای امنیتی به معترضان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

رادیو فردا