به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۳۹۶

تهدیدهای آشکار خامنه ای در آستانه ی انتخابات

اگر کسانی امنیت انتخابات را به خطر بیاندازند. «سیلی» خواهند خورد.

خامنه‌ای در دانشگاه امام حسین و در برابر دانش آموختگان افسری تهدید کرد اگر کسانی «امنیت» انتخابات را به خطر اندازند «سیلی» خواهند خورد. وی افزود: کاندیداها مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، طراحی نیمه کاره دشمن را تکمیل نکنند. او که برخلاف دفعات گذشته سیاست دخالت گرانه ی خود در جریان انتخابات را کاملا آشکار کرده است، بایدها و نبایدهای کاندیداهای ریاست جمهوری را به صراحت معین کرد و اعلام کرد که اجازه ی حوادث سال ٨٨ را نمی دهد.

سخنان امروز رهبر حکومت؛ ظن دخالت و تقلب در انتخابات در صورت لزورم را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری ها خامنه ای با اشاره به عوامل اقتدار کشور و ملت ایران و علت مخالفت بدخواهان با این عوامل اقتدار، به تبیین «اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت» دشمنان نظام اسلامی پرداختند و با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش موجودِ کشور در منطقه پرآشوب، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که مورد هدف قدرت های استکباری نیز قرار دارد، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را به چند موضوع مهم از جمله «اعلام صریح و قاطعانه اینکه مسایل اقتصادی و معیشت مردم در اولویت آنها است»، سفارش کرد و گفت: امنیت ملی و آرامش کشور بسیار مهم است و کاندیداهای محترم مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و در مسیر طراحی ناتمام دشمن قرار نگیرند، زیرا اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد.

خامنه ای تأکید کرد: اگر مردم در انتخابات حضور یابند و این حضور همراه با «نظم و اخلاق و رعایت حدود اسلامی و قانون» باشد، قطعاً انتخابات مایه آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد، اما اگر در انتخابات، قانون شکنی و بداخلاقی شود و با حرف های خود، دشمن را امیدوار کنیم، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی در برگزاری انتخابات، تازه کار نیست و در ٣٨ سال گذشته انتخابات متعددی را برگزار کرده و با محیط های فکری و وسوسه ها آشنا است، گفت: من چند توصیه به آقایان محترم نامزدها دارم؛ نخست آنکه قاطعانه در برنامه ها و اظهارات خود بگویند «مسایل اقتصادی و معیشت مردم اولویت آنها است و برای حل مشکلات اقتصادی تلاش خواهند کرد».

رهبر حکومت افزود: توصیه دوم آن است که باید در اظهارات و برنامه های نامزدها، موضوع «استقلال ملی و عظمت و سربلندی ملت ایران»، خودنمایی کند و برجسته باشد.

خامنه ای تأکید کرد: ملت ایران یک ملت انقلابی و سرافراز است و نباید این ملت را در مقابل قدرت های بزرگ به تسلیم وا داشت و آن را تضعیف و سرشکسته کرد، زیرا ملت ایران به اقتدار، زنده است و اگر این اقتدار نبود، دشمن همچون برخی کشورهای وابسته و مزدور منطقه، بر کشور مسلط می‌شد.

وی گفت: آقایان نامزدها باید صراحتاً نشان دهند که در مقابل زیاده خواهی آمریکا و خباثت صهیونیست ها ایستاده اند.

توصیه بعدی رهبر حکومت به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، «حفظ امنیت ملی و آرامش کشور» بود.

خامنه ای گفت: آقایان کاندیداها مراقب باشند «گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند.

رهبر حکومت افزود: دشمن، سال های متمادی به‌دنبال این هدف بوده است اما مردم مومن کُرد، مردم غیور آذربایجان، مردم عرب خوزستان، و مردم بلوچستان و ترکمن به‌عنوان صاحبان انقلاب با مشت به دهان دشمن کوبیدند و در مقابل او با قدرت ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع امنیت بسیار مهم است، افزود: کاندیداها مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، طراحی نیمه کاره دشمن را تکمیل نکنند.

رهبر حکومت، مسئولان امنیت و آرامش کشور بویژه قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت کشور را به مراقبت و حفظ کامل امنیت توصیه موکد کرد و گفت: اگر کسی بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد.

خامنه ای با تأکید بر اینکه دشمنان در سال ٨٨ حماقت به خرج دادند و کشور با عظمت ایران را با برخی کشورهای دست چندم که قبلاً با چند ده میلیون دلار، در آنها آشوب و ناامنی ایجاد کرده بودند، اشتباه گرفتند، افزودند: نتیجه آن حماقت، برخورد با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی مردم بود.

وی بار دیگر تأکید کرد: امنیت برای کشور و مردم و به تبع آن برای من بسیار مهم است و باید در انتخابات، امنیت به‌طور کامل حفظ شود.

خبرگزاری هاا