به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۲۹، ۱۳۹۰

کارخانه ایران خودرو تبریز تعطیل شد
قائم مقام ایران خودرو تبریز از توقف تولید در این شرکت و تعطیلی آن خبر داده است.
به گزارش ایرنا، غلامرضا صادقیان امروز در گفت‌و‌گویی، اظهار کرد: متاسفانه به رغم میل باطنی مدیران این شرکت پس از گذشت سه ماه از توقف شماره گذاری وانت پیکان باردو (تن‌ها خودرو تولیدی این شرکت) مجبور به توقف هر سه خط تولید شرکت شدیم.
وی افزود: "با توجه به اینکه نزدیک به ۴۰ هزار دستگاه وانت در حال حاضر در پارکینگ‌های این شرکت بدون مجوز شماره گذاری باقی مانده و پلیس نیز هیچ رغبتی برای اجرای دستور هیات دولت مبنی بر شماره گذاری ندارد، مدیران این شرکت برای جلوگیری از ضرردهی بیشتر مجبور به توقف تولید شدند."
با توقف تولید در این شرکت یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر درخط مونتاژ و ده‌ها هزار نفر دیگر در شرکت‌های تولید قطعات وانت باردو بیکار می‌شوند.
عدم شماره گذاری وانت علاوه بر هزینه‌های اضافی که برای بازبینی بر دست شرکت می‌گذارد، موجب رکود سرمایه، بی‌علاقگی بخش خصوصی به سرمایه گذاری و در ‌‌نهایت اشتغال زدایی می‌شود.
گفته می‌شود همه این عواقب و مشکلاتی که دامن جامعه را گرفته از ناهماهنگی و شاید بی‌علاقه گی پلیس برای هماهنگی نشات می‌گیرد، پلیسی که باید مرجع اصلی اجرای قانون باشد، مصوبه‌ای که از سوی هیات دولت ابلاغ شده و پلیس تاکنون از اجرای آن سرباز زده است.
به گفته رضا رحمانی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه هفته جاری وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس پلیس راهور، رییس سازمان ملی استاندارد و مسوولان مرتبط برای پاسخگویی به مشکلات پیش آمده برای صنعت خودرو کشور و حل مشکل وانت باردو به این کمیسیون دعوت شده‌اند.