به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۲۱، ۱۳۹۰

" پزشک انقلاب سوریه "

هنگام فرار به ترکیه به دست نیروهای امنیتی کشته شد

- مرا به یاد داری؟
- بله شما همان آقای سفید رو با موهای بلند هستی که چند وقت پیش شما را در تظاهرات دیدم.
- من تحت پیگرد هستم ، اوضاع خوبی ندارم و مکان من ناامن است. می خواهم به استانبول فرار کنم.
این آخرین مکالمه ای بود که ابراهیم ناهل عثمان " پزشک انقلاب سوریه " چند ساعت پیش از مرگ با فدوی سلیمان هنرپیشه مخالف سوری برقرار کرد.
او دو ساعت پس از این مکالمه هنگام عبور از مرز به دست نیروهای امنیتی کشته شد و فدوی سلیمان اکنون متن مکالمه خود با این پزشک مبارز را در صفحه خود در فیسبوک منتشر کرده است.
ابراهیم عثمان به دلیل فعالیت علیه رژیم بشار اسد از مدتها پیش تحت پیگرد بود.

او در سال 1985 در ریاض پایتخت سعودی به دنیا آمد و در دوره تحصیلات پیش دانشگاهی اولین شاگرد ممتاز در سطح این کشورشد. ابراهیم از طرف پادشاه سعودی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بورس تحصیلی دریافت کرد اما او که علاقه داشت در رشته پزشکی تحصیل کند در دانشگاه دمشق ادامه تحصیل داد.
فدوی سلیمان در صفحه خود نوشت : " ابراهیم! چرا رفتی ؟ چند ساعت قبل از شهادت با من صحبت کرد... به من گفت : مرا به یاد داری؟ من همان کسی هستم که در یکی از تجمع های اعتراضی مردم مرا بر دوش خود حمل کردند."
او ادامه داد : " به وی گفتم تو را به یاد آوردم ، تو همان جوان سفید رو با موهای بلند هستی ؟ ابراهیم جواب داد :" بله درست گفتی ، در وضع بدی به سر می برم .
تحت پیگرد هستم . مکان من هم نامناسب است ، چند روز بعد به استانبول می روم."
فدوی سلیمان افزود : " تو همان کسی هستی که برای صدها تن از زخمی شدگان دارو تهیه می کردی و جان خیلی ها را نجات دادی. هیچ وقت فراموش نمی کنم زمانی که از من سوال کردی ... در حمص به چه داروهایی نیاز دارید؟"
و ادامه می دهد :" اکنون آیا هنگامی که سینه ات را با گلوله شکافتند کسی بود تا به تو دارو برساند و تو را درمان کند؟"

منابع مطلع در گفتگو با العربیه اعلام کردند ابراهیم عثمان با همکاری یک پزشک دیگر بیش از 100 تن از زخمی شدگان را درمان کرد و جان صدها تن را نجات داد.
او از آغاز انقلاب به امدادرسانی به انقلابیون در مناطق مختلف می پرداخت و هنگامی که او را از خطر نیروهای دولتی هشدار می دادند در پاسخ همیشه می گفت :" خداوند خود پشت و پناه ماست."
پزشک انقلاب سوریه بارها در منطقه الرستن در حمص ، در حماه و همچنین تلبیسه که ه شاهد عملیات گسترده نیروهای امنیتی بودند به درمان زخمی شدگان می پرداخت.
او به همراه همکاران خود شورای هماهنگی پزشکان دمشق را سازماندهی کرد وسخنگوی آنها بود.
در عین حال در سخت ترین شرایط در مناطق مختلف حضور می یافت و به درمان مردم می پرداخت.
پس از اینکه نام او در لیست افراد تحت پیگرد قرار گرفت ناچار شد کشور را ترک کند.
او هنگامی که قصد داشت از مرز زمینی به استانبول فرار کند به دست عناصر نیروی امنیتی نیروی هوایی سوریه هدف قرار گرفت و جان سپرد.
العربیه