به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۰

تحریم دو فرمانده ارشد نظامی ایران به وسیله آمریکا
تحریم حسن فیروزآبادی و عبدالله عراقی بر اساس دستورالعمل اجرایی باراک اوباما انجام می شود  
ایالات متحده دو فرمانده ارشد نظامی ایران را به اتهام نقض حقوق بشر در فهرست تحریم های خود قرار داده است.
وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه اعلام کرد سرلشکر بسیجی، حسن فیروزآبادی، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی، معاون نیروی زمینی سپاه پاسداران را در "حمایت از خواسته مردم ایران برای برقراری عدالت و پاسخگو کردن مسوولان"، تحریم کرده است
این تحریم به معنی مسدود کردن اموال این دو نفر در آمریکا، منع ورودشان به این کشور و ممنوعیت معامله اتباع ایالات متحده با آنهاست.
به گفته مایکل پاسنر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگران، تحریم این دو فرمانده نظامی ایرانی "بیانگر تعهد آمریکا برای پاسخگو کردن" مقام های ایرانی ناقض حقوق بشر است.

عبدالله عراقی در ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری فرماندهی سپاه تهران بزرگ را عهده دار بود
آقای پاسنر گفت: "ما به شهروندان ایران کمک می کنیم تا حکومت خود را بر اساس قوانین این کشور و کنوانسیون های بین المللی، در قبال حفاظت از حقوق بشر پاسخگو کنند."

تحریم حسن فیروزآبادی و عبدالله عراقی بر اساس دستورالعمل اجرایی سپتامبر ۲۰۱۰ باراک اوباما انجام می شود که با هدف مجازات مقام های شرکت کننده در سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و وقایع پس از آن صادر شد.

سردار سرتیپ عبدالله عراقی در حوادث پس از انتخابات فرمانده سپاه محمد رسول الله بود که مسوولیت امنیت تهران بزرگ را برعهده دارد. او در نوامبر ۲۰۰۹، پنج ماه پس از انتخابات از این سمت برکنار شد.