به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آبان ۲۴، ۱۳۹۲

سیدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان:


حزب الله در سوریه می ماند 


سیدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، که در کنار جمهوری اسلامی ایران، متحد مهم رژیم دمشق در منطقه به شمار می رود امروز گفت که این حزب به مبارزه اش علیه مخالفان بشار اسد و در کنار نیروهای رژیم دمشق در سوریه ادامه می دهد.

حسن نصرالله بار دیگر ادعا کرد که حضور نظامی حزب الله در خاک سوریه به منظور صیانت از این کشور است که به ادعای حسن نصرالله از مقاومت در مقابل اسرائیل پشتیبانی می کند.
حسن نصرالله که این سخنان را در برابر ده ها هزار نفر از شیعیان لبنان در مراسم عاشورا در حومۀ بیروت ایراد می کرد، همچنین گفت:
کسانی که خروج حزب الله از سوریه را شرط تشکیل حکومت جدید در لبنان اعلام می کنند میدانند که چنین شرطی غیرعملی است زیرا، حزب الله حاضر نیست که موجودیت سوریه و لبنان را با چند وزارتخانه تاخت بزند. 
حزب الله لبنان در توجیه حضور نظامی اش در سوریه می گوید که در این کشور علیه افراطیون سنی و برای صیانت از اقلیت های مذهبی شیعه و مسیحی می جنگد.
هر چند حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران در آغاز حضور نظامی خود را در سوریه برای پشتیبانی از بشار اسد تکذیب می کردند، اما، رفته رفته هر دو طرف به ناگزیر اعلام کردند که شمار قابل توجه ای از افرادشان به ویژه اعضای حزب الله لبنان در درگیری ها و جنگ داخلی سوریه کشته شدند. 
رادیو فرانسه